حضور سازمان سینمایی حوزه هنری با 5 فیلم کوتاه در جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن

به گزارش فناوری فرهنگی،5 فیلم کوتاه از تولیدات سازمان سینمایی حوزه هنری در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی لندن حضور دارند.

پنج فیلم کوتاه «روزنه» به کارگردانی امیر مهران، «نافرمانی» به کارگردانی محسن صالحی فرد، «آنتراکت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان، «علمک» به کارگردانی حسین دارابی و «بچه و مرد» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان از تولیدات باشگاه فیلم سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری برای نمایش در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی لندن (UKIFF) انتخاب شده اند.

فیلم‌های راه‌یافته به این جشنواره در پنج بخش فیلم‌های داستانی بلند، کوتاه، انیمیشن، مستند و فیلمنامه کوتاه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن امسال میزبان فیلم‌های مطرحی همچون «طعم گیلاس»، «فروشنده»، «چهارشنبه»، «دختر»، «بادیگارد»، «عادت نمی‌کنیم»، «نیمه شب اتفاق افتاد» و … است.

از اقدامات قابل ‌توجه جشنواره امسال می‌توان به نمایش فیلم‌های کوتاه پیش از شروع نمایش فیلم‌های بلند به‌منظور آشنایی تماشاگر با سینمای کوتاه ایران و ترغیب او به تماشای آن‌ها اشاره کرد.

جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن تنها جشنواره در انگلستان است که به سینمای مستقل ایران می‌پردازد و هدف آن فراهم کردن فرصتی برای نمایش فرهنگ و هویت ایرانی از طریق آثار سینمایی است.

هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن از تاریخ ۷ الی ۱۲ آبان ماه در شهر لندن برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد