ایجاد پارک فناوری صنایع فرهنگی در جهاددانشگاهی

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد قرآنی از اخذ مجوز برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری صنایع فرهنگی خبر داد.

دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، تجاری‌سازی فناوری را اساس توسعه پایدار کشور دانست و افزود: در این راستا جهاد دانشگاهی الگوسازی‌هایی در حد پایلوت به منظور توسعه علم و فناوری و تجاری‌سازی دستاوردها ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد خودباوری در نسل جوان خاطرنشان کرد: در نسل جوان به مقدار خوبی خودباوری ایجاد شده است و در ادامه این مسیر باید زمینه مناسبی برای تبدیل علم به ثروت تلاش کرد.

طیبی، تاسیس پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را زمینه مناسبی برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی نام برد.

رئیس جهاد دانشگاهی، توسعه صنایع فرهنگی را از دیگر زمینه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی نام برد و گفت: در این راستا علاوه بر ایجاد مرکز رشد قرآنی، مجوز پارک علم و فناوری صنایع فرهنگی را دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به بودجه‌های جهاد دانشگاهی برای توسعه فناوری تاکید کرد: در این نهاد هر بودجه‌ای که اخذ شده به نحو احسن تبدیل به ثروت کرده‌ایم و امیدواریم این نمایشگاه زمینه‌ای برای توجه بیشتر مسوولان به این حوزه شود.

منبع:  ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد