ناآشنایی با فضای مجازی نظارت والدین را دشوار می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی،فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: والدینی که علم استفاده از فضای مجازی را ندارند نمی‌توانند تهدیدهای آن را شناسایی و بر فرزندان خود نظارت داشته باشند.

عبدالعظیم انصاری  به تهدید و فرصت‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تهدیدهای موجود در این فضا نسبت به فرصت‌های آن بیشتر زیاد است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان نباید اطلاعات شخصی خود را در گوشی تلفن همراه یا تبلت ذخیره کنند، افزود: در صورت از دست رفتن اطلاعات، دیگر نمی‌توان هزینه‌های اجتماعی و فردی آن را جبران کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه پلیس فتا به دنبال ایجاد فضای امن برای کاربران قانون‌مدار در فضای مجازی است، بیان کرد: پلیس مانند شرایط واقعی در فضای مجازی گشت می‌زند و هر جا که با موارد مجرمانه برخورد کند به مراجع قضائی گزارش داده و برابر دستور قضائی برخورد می‌شود.

سرهنگ انصاری ادامه داد: پلیس فتا تمام امکانات و منابع خود را جهت امن‌سازی فضای سایبری برای کاربران قانون‌مدار بکار گرفته و کاربران باید همانند فضای واقعی، خود را مکلف به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد بدانند و پلیس را در این مسیر یاری کنند.

به گفته رئیس پلیس جهرم، والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار جوانان و نوجوانان خود در حوزه استفاده از فضای سایبر داشته باشند تا آنها بر اساس کنجکاوی‌هایشان جذب وب سایت‌های مجرمانه نشوند.

وی اظهارکرد: در زمینه دانش فضای مجازی میان والدین و فرزندان شکاف بسیاری وجود دارد و چون اکثریت والدین، علم استفاده از فضای مجازی را ندارند نمی‌توانند تهدیدهای آن را شناسایی و بر فرزندان نظارت داشته باشند.

انصاری گفت: والدین باید از کاربری‌های مثبت و منفی فضای مجازی اطلاع داشته باشند و با آگاهی بر رفتار فرزندان خود در حوزه‌ فضای مجازی نظارت کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در این حوزه، جهت دریافت مشاوره با شماره تماس 54188055 (پلیس فتا جهرم) تماس حاصل کنند

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد