یکی از ویژگی‌های انیمیشن ناسور همزاد پنداری مخاطب با قهرمان داستان است

به گزارش فناوری فرهنگی،کارگردان انیمیشن ناسور گفت: فیلم‌های زنده‌ای که در این زمینه ساخته می‌شود به دلیل رویکرد تاریخی که دارند نیازمند جلوه‌های ویژه‌ای هستند که کار متخصصان جلوه‌های ویژه است و حتی این آثار برای نمایش تصاویر معجزات و نمایش تصاویری که موجود نمی باشند کاربرد بالایی دارند و تصاویری را نمایش می دهد که با تصاویر زنده قابل نمایش نیست.

 کیانوش دالوند کارگردان انمیشن ناسور گفت: تهیه کننده این کار “محمدحسین قاسمی” تهیه کننده فیلم شیار143 و “داریوش دالوند” تهیه‌کننده انیمیشن سهراب و رستم است.

دالوند با بیان  اینکه مفاهیمی مانند شجاعت ،رشادت  و وفاداری  که فضائل اخلاقی  محسوب می شوند به طور یقین سینما و انمیشن وسیله ای است که می تواند  این مفاهیم را با احساسات مخاطبان درگیر کرده  و به طور ناخوداگاه در ذهن او نهادینه کند اظهار داشت: یکی از ویژگی های انمیشن ناسور پرداختن به این موارد است.
وی تصریح کرد: حماسه دینی به دلیل رویکرد تقدسی که دارد فاصله آن با مخاطب زیاد است و بنابراین مخاطب نمی‌تواند با قهرمان همزاد پنداری کند و در صوتی که در سینما مخاطب  همزاد پنداری می کند و قهرمان را الگو قرار می‌دهد.
کارگردان انیمیشن ناسور اظهار داشت: ما در این اثر سعی کرده‌ایم که حماسه دینی را به شکلی روایت کنیم که این همزاد پنداری امکان‌پذیر باشد.
دالوند با بیان اینکه بعضی‌ها باور ندارند که انیمیشن دینی در بخش خصوصی ساخته می‌شود، عنوان کرد: سینمای دینی در کشور ما مغفول مانده و آن طور که شایسته است به آن پرداخته نشده است.
کارگردان انیمیشن ناسور با بیان اینکه انیمیشن به دلیل اینکه محدودیت های تصویر ی بسیار کمی دارد  ومی تواند هر چیزی را به تصویر بکشد  اظهار داشت: برای فیلم های مذهبی بسیار مناسب است.
وی تصریح کرد: فیلم های زنده ای که در این زمینه ساخته می شود به دلیل رویکرد تاریخی که دارند  نیازمند  جلوه های ویژه ای هستند  که کار متخصصان جلوه های ویژه است و  حتی این آثار برای نمایش  تصاویر  ، معجزات و نمایش تصاویری که  موجود نمی باشند  کاربرد بالایی دارند  و  تصاویری را نمایش می دهد که با  تصاویر زنده قابل نمایش نیست.
دالوند ادامه داد: البته کار های  فاخری در گذشته ساخته شده که این حرکت باید تداوم داشته باشد و منحصر نشود به کار های موردی که در صورت تکراراین اتفاق سینمای دینی به شدت آسیب پذیر خواهد بود.
کارگردان انمیشن ناسور بیان داشت : تولیدات با این مضامین در بخش خصوصی حمایت نمی شود که یکی از دلایل عمده آن نگرانی از بازگشت سرمایه است.
وی در پایان با بیان اینکه ممکن است در کوتاه مدت سرمایه حمایت‌کنندگان بخش خصوصی با تاخیر برگردانده شود، اما با ساخت یک انمیشن خوب در صورت داشتن کیفیت مطلوب و توانایی جذب مخاطب این امر محقق می‌شود.

منبع: دانا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد