۴ فیلم انیمیشن درباره امر به معروف در کشور ساخته می شود

به گزارش فناوری فرهنگی، معاون فرهنگی ستاد امر به معروف کشور در تشریح برنامه های فرهنگی این ستاد طی سال جاری، گفت: تا پایان سال جاری چهار فیلم انیمیشن با موضوع فرهنگ ترویج امر به معروف ساخته می شود.

 حجت الاسلام سید جمال‌الدین میرمحمدی غروب سه شنبه در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فریضه امر به معروف در بین نسل جوان، ابراز داشت: اقدامات فرهنگی برای تاثیرگذاری باید به زبان نوجوانان بیان شود که در این بین فیلم و انیمیشن یکی از راه های تحقق این امر است.

وی افزود: امروز یکی از مواردی که کمبود آن در ستاد امر به معروف کشور به وضوح دیده می شود، بها دادن به تولیدات فاخر در قالب انیمیشن، بازی رایانه ای، نرم افزار، شبکه های اجتماعی و … است که امیدواریم نهادهای فرهنگی جامعه دراین راه کوشش بیشتری داشته باشند.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف کشور به‌کارگیری هنر در ترویج امر به معروف را امری ضروری برشمرد و گفت: در این زمینه هنوز اقدام در خور توجهی صورت نگرفته که این کمبود سبب شد تا ستاد امر به معروف در سال جاری به دنبال تولید محتوای فرهنگی در حوزه های مختلف هنری مناسب با مخاطب شناسی نسل جوان باشد.

محمدی با بیان اینکه باید امربه معروف را مردمی کنید تا تاثیرگذاری داشته باشد، ابراز داشت: ترویج امر به معروف در جامعه باید با اقدامات و تولیدات اثرگذار تقویت شود و یکی از راه‌های این امر استفاده از ظرفیت نسل جوان و نخبه جامعه در رشته‌های مختلف است.

وی افزود: هر پدیده اجتماعی برای ترویج نیازمند فرهنگ سازی و برنامه است لذا موج آفرینی مثبت و اخلاقی و مخاطب محور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف کشور همچنین گفت: امروز امر به معروف در کشور نیازمند جریان سازی فرهنگی است و همانطور که بسیاری از موقوفات در کشور با موضوع سید الشهدا(ع) صورت گرفته، در حوزه امر به معروف نیز می توان این مقوله را گسترش داد.

محمدی بیان داشت: در کشور کارهای زیادی در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب مهم صورت گرفته اما در مقابل رسالت خون شهدا کار کافی و مناسب نبوده است.

وی افزود: امر به معروف می تواند جامعه را از بسیاری انحرافات دور کند و این امر، کارکرد ویژه این فریضه اجتماعی را در جامعه نشان می دهد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد