سرزمین اهرام در پی بازارهای جدید گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، یک سال پس از لغو پروازهای روسیه و بریتانیا به مصر، این کشور تاریخی در تلاش برای احیای صنعت گردشگری خود با جذب بازارهای جدید است.

صنعت گردشگری مصر که یکی از منابع حیاتی درآمد این کشور است پس از ناآرامی‌های سال ۲۰۱۱ میلادی در تقلای بازگشت به شرایط عادی است، اما شرایط پس از انفجار تروریستی یک فروند هواپیمای حاوی گردشگران و کشته شدن ۲۲۴ توریست روس در اکتبر ۲۰۱۵ بر فراز صحرای سینا رو به وخامت گذاشت.

این حادثه موجب شد روسیه – مهمترین مشتری گردشگری مصر – تمام پروازهای خود را به مقصد مصر لغو کند و بریتانیا نیز پروازهایش به مقصد شرم‌الشیخ را به حالت تعلیق درآورد و به همین دلیل درآمدهای گردشگری مصر در سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۵ با ۵۰ کاهش به ۳.۷۷ میلیارد دلار نزول پیدا کرد.

«یحیی راشد»، وزیر گردشگری مصر در این‌باره گفت: تاکنون تلاش‌های قابل ملاحظه‌ای برای افزایش امنیت فرودگاه‌ها و متقاعد کردن دنیا درباره این که مصر امن است انجام شده و ما همچنین در تلاش برای جذب گردشگر از کشورهایی هستیم که تاکنون حضور پررنگی در مصر نداشته‌اند. بازار آلمان، اوکراین، چین، ژاپن و … از این دست کشورها هستند. باید به همه اعلام کنیم بیایند و با چشمان خود مصر را ببینند و چیزهای زیادی برای ارائه داریم.

وزیر گردشگری مصر با اشاره به این که تعلیق پروازهای روسیه و بریتانیا به مصر در به تعویق افتادن بهبود شرایط گردشگری در این کشور موثر بوده اظهار کرد: ما به تصمیمات همه کشورها احترام می‌گذاریم. آنها برای آمدن به مصر باید احساس راحتی کنند و ما برای انتشار این پیام که مصر امن است همچنان کار می‌کنیم. امنیت در فرودگاه‌ها در سطح حرفه‌ای ارتقاء یافته است و تجهیزات جدید در همه جا تعبیه شده است.

وی اضافه کرد: صنعت توریسم در همه جای دنیا تحت تاثیر تروریسم قرار گرفته، اما ما نباید هراسی داشته باشیم و باید نشان دهیم که شجاعت و جسارت لازم برای حرکت به سوی جلو را داریم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد