ایجاد سبد جدید اشتغال با سرمایه‌گذاری بر روی تولید اسباب‌بازی ایرانی

به گزارش فناوری فرهنگی، استاندار قزوین گفت: با توجه به خلأ موجود در حوزه تولید اسباب‌بازی ایرانی، اگر بر روی طراحی و تولید اسباب‌بازی ایرانی سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم به عنوان سبد جدید اشتغال و تولید خودنمایی کنیم.

فریدون همتی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که امشب در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مطلوبی که در حوزه فرش قزوین وجود دارد نیاز است که تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع در قالب یک کارگروه فعال شود.

وی افزود: این کارگروه می‌تواند با همکاری جهاد دانشگاهی قزوین رونق فرش قزوین را با به‌کارگیری مباحث علمی، آموزشی و عملی دنبال کند زیرا از این طریق می‌توانیم مشاغل خانگی و تولیدات دستی را به ویژه در روستاها و بین زنان سرپرست خانوار توسعه دهیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید زمینه لازم برای ورود فارغ‌التحصیلان به مشاغل مختلف فراهم شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه تمام افراد تحصیل‌کرده نمی‌توانند در دستگاه‌های اجرایی دولتی ورود پیدا کنند، نیاز است که با تبلیغ مناسب برخی از مشاغل بستری برای اشتغال این افراد هم فراهم کنیم.

همتی ادامه داد: همچنین به موازات اقداماتی که انجام می‌دهیم، نیاز است که فرهنگ‌سازی لازم در خصوص مشاغل مختلف به ویژه مشاغلی که در رده مشاغل خانگی قرار می‌گیرد، انجام شود.

وی عنوان کرد: کارگروه مذکور می‌تواند در حوزه اقتصادی استانداری و با همکاری دستگاه‌های اجرایی همانند کمیته امداد امام(ره) و میراث فرهنگی تشکیل شده و با برگزاری جلسات منظم برنامه‌ریزی مطلوب و متناسب با توان عملیاتی شهرستان‌های استان داشته باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: چنین برنامه‌ریزی منسجمی می‌تواند در افزایش فرصت‌های شغلی در استان قزوین به ویژه برای افراد تحصیل‌کرده نقش مؤثری ایفا کند.

همتی با تأکید بر اینکه بخشی از تولید، اشتغال و اقتصاد استان قزوین را باید در این مسیر تأمین کنیم، گفت: جهاد دانشگاهی قزوین در زمینه ایجاد اشتغال گام‌های مؤثری برداشته و موفقیت‌های این نهاد در حوزه اشتغال مایه خرسندی است، زیرا این نهاد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه کرده و باب‌های جدیدی را در حوزه نیازهای کشور گشوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه بازی و اسباب‌بازی بیان کرد: ورود جهاد دانشگاهی به حوزه بازی و اسباب ایرانی موجب شده که به نتایج مطلوبی دست پیدا کرده و بتوانیم پیام‌های فرهنگی ایرانی را در بین کودکان و نوجوانان ترویج دهیم.

استاندار قزوین افزود: اسباب‌بازی‌های خارجی با فرهنگ کشور تفاوت زیادی دارد بنابراین باید با تولید اسباب‌بازی‌های ایرانی کودکان امروز که آینده‌سازان کشور هستند را با فرهنگ ایرانی اسلامی بیشتر آشنا کنیم.

همتی اضافه کرد: اگر بر روی طراحی و تولید اسباب‌بازی ایرانی سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم به عنوان سبد جدید اشتغال و تولید خودنمایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور گسترش هر یک از اقداماتی که جهاد دانشگاهی در دستور کار دارد، نیاز است که یک برنامه منسجم و مدون در اختیار استانداری قزوین قرار دهد زیرا اگر در بحث اقتصاد مقاومتی روی این موضوعات تمرکز کنیم، می‌تواند فضای جدیدی را در استان قزوین ایجاد کند.

استاندار قزوین مطرح کرد: اگر با دقت به پیرامون زندگی خود نگاه کنیم سوژه‌های خوبی وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در اشتغال و تولید ایفا کند.

همتی اضافه کرد: باید از وضع موجود خارج شده و فقط بر روی روش‌های تکراری گذشته تمرکز نکنیم، بلکه لازم است با همراهی جوانان خوش‌فکر استان قزوین و به‌کارگیری آن‌ها موضوعات و روش‌های جدید را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان قزوین در حوزه درخت‌کاری و بیابان‌زدایی گفت: یکی از برنامه‌های این استان درخت‌کاری در مسیر قزوین – بویین‌زهرا و قزوین – شهر صنعتی بود که با توجه به تحقیقات و مطالعات جهاد دانشگاهی استان قزوین در این زمینه بهتر است این پروژه به جهاد دانشگاهی قزوین سپرده شود.

استاندار قزوین یادآور شد: همچنین با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری که برای استان قزوین تدوین شده است باید ایده‌های لازم هم ارائه شود تا سرمایه‌گذاران با توجه به آن ایده‌ها برای سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد