استفاده افراطی خانواده‌ها از فضای مجازی و ماهواره بنیان خانواده را به مخاطره می‌اندازد

به گزارش فناوری فرهنگی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: استفاده افراطی خانواده‌ها از فضای مجازی و ماهواره بنیان کانون خانواده را به مخاطره می‌اندازد.

حجت الاسلام «سیدحکمت‌الله هاشمی‌پور» در نشست صمیمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج افزود: شبکه‌های مجازی اعم از ماهواره، اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و سایر شبکه‌های اجتماعی اثرات متفاوتی چون ترویج بی‌مبادلاتی اخلاقی را به نمایش گذاشته و رفته رفته فرهنگ وقار و پوشیدگی به فراموشی سپرده است.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر برنامه‌های ماهواره بر افکار عمومی و عملکرد مخاطبان به‌ویژه خانواده‌ها از نظر تربیتی و جامعه‌پذیری طبق برنامه‌ریزی در جهت هویت‌زدایی، دین‌زدایی، خانواده‌ستیزی و خانواده‌گریزی هم‌چنین مخدوش کردن رابطه فرزندان پسر و دختر در خانواده است که همه باید تلاش کنیم تا از این آسیب رهایی یابیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که به‌نظر شما چه جایگزینی می‌توان برای این ابزار و تکنولوژی اضافه کرد، گفت: ترویج الگوهای رفتاری صحیح در خانواده و جامعه، تقویت فرهنگ دینی و آگاهی‌رسانی به نسل پرمخاطب این تکنولوژی برای نشان دادن ارزش‌های اسلامی و دفاع از ارزش‌های ملی هم‌چنین توجه به نیازهای طبیعی و مشروع مخاطبان می تواند تا حدی مانع سرعت این آسیب شود.

در این نشست دانشجویان پرسش‌ها و شبهات خود را در خصوص اثرات ماهواره مطرح کردند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد