بصیرت و آگاهی جوانان و خانواده ها در مورد فضای مجازی افزایش یابد

به گزارش فناوری فرهنگی، یک استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مدیریت خاصی بر روی فضای مجازی صورت نمی گیرد، گفت: ضروری است بصیرت و آگاهی جوانان و خانواده ها در مورد فضای مجازی افزایش یابد.

حجت الاسلام حیدر پاشاپور روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور بیجار در نشست روشنگری، سبک زندگی با محوریت فضای مجازی اظهار کرد: انسان همیشه باید نسبت به محیط پیرامون خود هوشیار باشد، فضای مجازی با برنامه و هدف هایی ساخته شده که اگر غفلت کنیم، خسارات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.
وی از وقوع جنگ جهانی سوم بین اسلام و تمامیت غرب در قالب فضای مجازی در آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: تهاجم های فرهنگی و اعتیاد اینترنتی از مهمترین تحرکات دشمن است و امروز دانشجویان و جوانان، ناخواسته در فضای ایجاد شده دشمن نفس می کشند.
این مُبلغ حوزه علمیه قم افزود: اقتدار نظام جهموری اسلامی با اتکاء بر دانش، شور و نشاط جوانان تحصیل کرده است و دشمنان این مرز و بوم برای تضعیف این جوانان، دست به دامان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شده اند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب شبکه های اجتماعی، در بحث طلاق بین خانواده ها است، خاطرنشان کرد: متاسفانه استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و استفاده بیش از حد، منجر به افزایش آمار طلاق در شهرستان ها و بویژه در استان تهران شده است.
حجت السلام پاشاپور ضمن یاد آوری مخاطرات و مزایای منفی و مثبت شبکه های اجتماعی تاکید کرد: اگر آگاهانه در این فضا قدم برداریم و ناخواسته و از روی جهل و ناآگاهی در زمین غرب بازی نکیم، می توان امیدوار بود جبران برخی از آثار منفی این شبکه ها در یک پروسه زمانی طولانی مقدور باشد.
وی با اشاره به اینکه جامعه هدف دشمنان، نوجوانان و جوانان هستند گفت: یکی از دلایل اینکه یک جوان به شبکه اجتماعی و فضای مجازی روی می آورد در وهله اول می تواند مورد توجه و محبت قرار نگرفتن در خانواده باشد.
وی افزود: عامل دیگر استفاده بیش از اندازه جوانان از فضای مجازی می تواند مدیریت های مختلف فرهنگی و مجازی جامعه باشد که در حد و شان انتظار به جوانان بها نمی دهند.
حجت الاسلام پاشاپور با اشاره به اینکه اگر در رفع نیاز محبت و توجه به جوانان کم کاری کنیم، تنهایی را برای آنها به ارمغان آورده ایم، گفت: متاسفانه بعضی از مسئولین در حد یک نگاه سطحی با امور جوانان برخورد می کنند و برخی دچار روزمرگی شده اند.
وی با اشاره به ضرورت افزایش میزان ابراز محبت و مهر خانوادگی برای ارضای نیاز روحی و ایجاد دلبستگی بیشتر به محیط خانواده برای جوانان اظهار کرد: اگر جوان در محیط خانواده احساس امنیت، محبت و توجه نماید، هیچ گاه تا حد اعتیاد بسوی فضای مجازی نخواهد رفت، در این شرایط تنهایی جوانان در فضای مجازی با دوستانی مجازی جبران خواهد شد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محبت و انس با فضای مجازی یک سراب است و بسیار زود نوجوان و جوان را گول می زند گفت: یکی ازراه های تامین نیاز روحی و عاطفی برای جوانان ‘ازدواج’ است.
حدود 2 هزار دانشجو در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور بیجار در حال تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد