دنیا در تسخیر «دکتر استرنج»/ «دوری» دومین انیمیشن پرفروش سال شد

به گزارش فناوری فرهنگی، در حالی که دیزنی از فروش ۶ میلیارد دلار در دنیا گذشت، «در جستجوی دوری» پیکسار نیز به دومین فیلم پرفروش امسال در بازار جهانی بدل شد.

به نقل از اسکرین دیلی، دیزنی دیروز (یکشنبه) از مرز فروش ۶ میلیارد دلار گذشت که این رقم را مدیون فروش ۱۱۸.۷ میلیون دلاری «دکتر استرنج» در بازار جهانی و فروش ۸۴.۹ میلیون دلاری آن در آمریکای شمالی است. این فیلم ابر قهرمانی اکنون در مجموع در طول ۱۳ روزی که از اکرانش می‌گذرد ۳۲۵.۴ میلیون دلار در دنیا فروش کرده است.

این محصول که جدیدترین فیلم کمپانی مارول است با اکران در ۵۳ قلمرو سینمایی پرفروش‌ترین فیلم هفته بود و تاکنون در این مناطق در مجموع ۲۴۰.۴ میلیون دلار فروش کرده است. بهترین افتتاحیه این فیلم در چین اتفاق افتاد که در سه روز ۴۴.۳ میلیون دلار فروخت و بزرگ‌ترین افتتاحیه برای یک فیلم ابرقهرمانی خارجی را به نام خودش ثبت کرد.

«دکتر استرنج» در برزیل نیز موفق ظاهر شد و ۷.۹ میلیون دلار فروخت و در روسیه نیز فروشی ۱۲.۴ میلیون دلاری را ثبت کرد. این فیلم در اروپا نیز به فروش خودش ادامه داد اما در آلمان و اتریش نسبت به هفته پیش کاهشی ۱۲ و ۱۹ درصدی را تجربه کرد.

این فیلم از نمایش بر ۱۰۰۱ پرده آیمکس در سراسر جهان نیز به فروشی ۲۴.۲ میلیون دلاری دست یافت.

این فیلم در اولین آخر هفته اکرانش در آمریکای شمالی با نمایش در ۳۸۸۲ سینما با فروش ۸۴.۹ میلیون دلاری در صدر نشست.

بندیکت کامبربچ در این فیلم در نقش دکتر استرنج ظاهر شده که ابتدا جراحی ماهر بود که پس از یک تصادف به استاد جادو بدل می‌شود و حفاظت از جهان را برعهده می‌گیرد.

این هفته «در جستجوی دوری» نیز به دومین فیلم پرفروش ۲۰۱۶ بدل شد و جایگاهی پس از «زوتوپیا» کسب کرد و در عین حال چهارمین انیمیشن پرفروش همه تاریخ شد. این انیمیشن محبوب پیکسار تاکنون به فروش یک میلیارد و ۲۴ میلیون دلاری دست یافته که ۵۳۸.۱ میلیون دلار از فروش بین‌المللی کسب شده است.

در عین حال در باکس آفیس آمریکا انیمیشن سه‌بعدی «ترول‌ها» و «لبه اره‌آهن بری» فیلم جدید مل گیبسون نیز موفق ظاهر شدند.

«ترول‌ها» ۴۵.۶ میلیون دلار در ۴۰۶۰ سینما فروخت و در رده دوم جدول فروش ایستاد و فیلم گیبسون با فروش ۱۴.۸ میلیون دلاری نیز جایگاه سوم را در فهرست پرفروش‌ها کسب کرد. این فیلم داستان پزشکی را تصویر می‌کند که در جنگ جهانی دوم حاضر نشد دست به اسلحه بزند و در عین حال جان بیش از ۷۵ نفر را در نبرد اوکیناوا نجات داد.

کمدی «اوه! هالووین مدآیی» به کارگردانی تایلر پری و فیلم «دوزخ» با بازی تام هنکس رده‌های چهارم و پنجم جدول را در اختیار داشتند. فیلم ترسناک هالووینی در مجموع ۶۴.۹ میلیون دلار و فیلم «دوزخ» ۲۶ میلیون دلار در بازار آمریکا فروش کرده‌اند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد