دانشگاه‌ها به آزمایشگاه بازی‌سازی مجهز می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نظر دارد در سال جاری، سه دانشگاه را به آزمایشگاه بازی‌سازی مجهز کند.

 پس از تصویب و ابلاغ «برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای» توسط شورای عالی فضای مجازی و در راستای فعالیت‌های پژوهشی و حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی این صنعت، این بنیاد در نظر دارد در سال جاری تعدادی از دانشگاه‌های کشور را به آزمایشگاه بازی‌سازی مجهز کند.

بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خرداد ۹۳، ماموریت تدوین برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یکی از اقدامات دارای فوریت به کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور واگذار شده است.

پیش از این محمدرضا کشاورزی، معاون پیشین محتوا مرکز ملی فضای مجازی درباره تصویب برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای برآورد کرده بود که در صورت اجرای این طرح توسط دستگاه‌های متولی، ساختار صنعت بازی‌های رایانه‌ای دچار تحول عظیمی شود و شرایط برای تولید بازی بالاخص بازی‌های برخط فراهم آید و زمینه تولید بازی در ایران بیشتر از گذشته فراهم شود.

به این منظور فرمی با نام «فرم آمایش نیروی انسانی و پتانسیل‌های دانشگاه‌های متقاضی آزمایشگاه بازی‌سازی» از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهیه و به رؤسای دانشگاه‌ها ارسال شده تا دانشگاه‌هایی که پتانسیل بیش‌تری در این زمینه دارند شناسایی شوند.

همچنین دانشگاه‌هایی که در این رابطه نیاز به مشاوره دارند، می‌توانند با پر کردن فرم مربوط، با رایانامه univ@ircg.ir در تماس باشند

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد