حال کتاب و مقوله های فرهنگی در کشور خوب نیست

به گزارش فناوری فرهنگی،  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حال کتاب مانند سایر مقوله‌های فرهنگی در کشور خوب نیست و این موضوع در مجموعه مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود.

 حجت‌الاسلام احمد مازنی ظهر چهارشنبه در بیست و چهارمین آئین گرامیداشت کتاب و کتاب‌خوانی که در گرگان برگزار شد، گفت: حال کتاب مانند سایر مقوله‌های فرهنگی مانند تئاتر و موسیقی و … خوب نیست که در مجموعه مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: جامعه‌ای که با کتاب انس متناسب با نیاز خودش را نداشته باشد همانند تشنه‌ای است که به تشنگی توجه ندارد و به‌ جای نوشیدنی سالم با نوشیدنی ناسالم عطش خود را برطرف می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بعضی از تفسیرها طعام به ولایت، باورها و اعتقادات تعبیر شده است، اظهار کرد: صرف‌ نظر از نوع کتاب و محتوای کتاب اصل مسئله‌ای که به‌ عنوان چالش جدی مطرح‌ شده میزان مطالعه کم در کشور است و طی آخرین اخبار سرانه مطالعه در ایران بین پنج‌ تا ۱۸ دقیقه است که اصلا وضعیت مناسبی نیست.

حجت‌الاسلام مازنی گفت: عنوان کتاب‌های چاپ‌ شده در سال ۹۴ به ۷۰ هزار رسیده که رقم نسبتا خوبی است اما تیراژ زیر هزار فاجعه و به این معنی بوده که ما کتاب‌ خوان نداریم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اظهار کرد: جنگ دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در آمریکا همانند دعوای بنی‌امیه و بنی‌عباس است اما برای ما آنچه مهم است اتکا به انسجام ملی است که باید در آن به داشته‌های خود پی ببریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آمار مطالعه پایین در کشور، نقش فضای مجازی بی‌تاثیر نیست، گفت: فضای مجازی یک ابزار بوده و مهم این است که از این ابزار چگونه بهره ببریم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد