توانمندی های ایران را با زبان کارتون معرفی کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی، دبیر تخصصی بخش کاریکاتور جشنواره ایران ساخت گفت: با استفاده از زبان تصویری کارتون که یک زبان تصویری قابل فهم برای عموم است، می توان توانمندی های ایران را به خوبی معرفی کرد.

 سید مسعود شجاعی طباطبایی روز سه شنبه در نشست خبری بخش کاریکاتور جشنواره ایران ساخت افزود: بخش کاریکاتور با رویکرد معرفی مبانی توانمندی های ایران با زبان تصویر برگزار می شود تا به اهداف جشنواره که معرفی کالای ایرانی و اقتصاد دانش بنیان است، دست یابیم.

وی ادامه داد: بحث کارآفرینی در ایران موضوعی جدی است و باید خیلی جدی به این بخش پرداخته شود و در این عرصه حضور پیدا کرد.
شجاعی طباطبایی افزود: در بحث تبلیغات مشکل داریم، اکثر تبلیغات در سطح شهر روی بیلبوردها، تبلیغ کالای خارجی است، می توانیم با زبان کاریکاتور در سطح شهر با کمک شهرداری همانگونه که مواردی مانند اخلاق، ترافیک و ورزش همگانی را نشان داده ایم، بحث معرفی کالای ایرانی و ایران ساخت را نیز داشته باشیم و همگانی کنیم.
وی گفت: امیدواریم که برگزاری جشنواره ایران ساخت در تمامی ابعاد بویژه کاریکاتور بتواند چهره خوبی پیدا کند و همانگونه که می دانیم یکی از مفاهیمی که به شکل جدی تاثیرگذار است کارتون است و بضاعت ما در این عرصه خیلی بالاست و هنرمندان ما نه تنها در ایران بلکه در دنیا مقامات بالایی کسب کرده اند و باعث اعتبار شده اند که نیاز است این اتفاق تکرار شود.
وی با بیان اینکه باید از خروجی این جشنواره به خوبی استفاده کرد، افزود: خیلی از جشنواره ها با مراسم اختتامیه فراموش می شوند اما باید این جشنواره ادامه یابد و زبان تصویر به میان مردم برده شود و در فضای تبلیغات شهری مورد دید همگان قرار گیرد تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و ساخت ایرانی قطع نشود و در این مورد نیز صدا وسیما نقش تاثیر گذاری دارد.
دبیر تخصصی بخش کاریکاتور جشنواره ایران ساخت ادامه داد: کاریکاتورهایی که در این زمینه تولید می شود باید پیش زمینه تولید انیمیشن شود و جذابیت های تصویری بالایی ایجاد کند و این اتفاق با حضور مردم گره خورده است.
عضو هیات داوران بخش کاریکاتور جشنواره ایران ساخت نیز در این نشست خبری افزود: همه مردم در 10 سال اخیر به شکلی درگیر کالاهای بی کیفیت چینی هستند و از این وضع خسته شده اند، باید با تبلیغات درست و معرفی کالاهای ساخت ایران در این مورد فرهنگ سازی کرد.
محسن نوری نجفی ادامه داد: اکثر مسوولان نمی دانند کاریکاتور چیست اما کاریکاتور مانند ادبیات است، هر چه در ادبیات داریم در کاریکاتور هم داریم و خیلی جدی است بگونه ای که بعد از صنعت سینما و تلویزیون پر مخاطب ترین هنر است، هنری مردمی و این بخش خیلی مهم در جشنواره ایران ساخت است چون تاثیر زیادی روی مردم می گذارد.
جشنواره ایران ساخت از 16 تا 18 دی ماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد