هیجان‌انگیزها در صدر جدول فروش سینمای جهان

به گزارش فناوری فرهنگی، 10 فیلم در آخر هفته گذشته 180 میلیون دلار فروش کردند.

گیشه اکران جهانی فیلم‌، همچنان در سلطه فیلم‌های هیجان انگیز و پرتحرک است .شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها در ‌آخر هفته گذشته یعنی روز‌های شنبه و یکشنبه‌ای که گذشت، 10 فیلم پرفروش این روزهای سینما مجموعا بیش از 180 میلیون دلار آن هم تنها در آمریکای شمالی فروش داشته‌اند. به عبارت دیگر با احتساب نرخ  3600 تومانی هر دلار، می‌توان ارزش فروش این 10 فیلم را 650 میلیارد تومان محاسبه کرد. رقمی که نمایانگر ابعاد بسیار گسترده فروش در بازارهای جهانی سینما است.

همچنان‌که در ادامه نیز با جزئیات بیشتری خواهید خواند، پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته، با نام «دکتر استرنج» با بیش از 85 میلیون دلار فروش، نیمی از فروش کل 10 فیلم پرفروش را به خود اختصاص داده و کم فروش‌ترین فیلم این لیست 10 گانه، فیلم «خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب» است که تنها کمی بیش از دو میلیون دلار فروخته است.به هر حال تازه‌ترین‌ها از سینمای هالیوود حکایت از آن دارد که کمپانی دیزنی با معرفی ابرقهرمانی تازه به دنیای سینما بار دیگر نبض سینمای جهان را در دست گرفته، مل گیبسون پس از 10 سال فیلم دیگری ساخته و باز هم یک انیمیشن در گیشه خوش درخشیده است.خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی در همین‌باره نوشته است که فیلم ابرقهرمانی «دکتر استرنج» محصول دیزنی و مارول در افتتاحیه‌ای خیره‌کننده در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شد و فراتر از انتظار ۸۵ میلیون دلار فروخت. در بهترین حالت پیش‌بینی می‌شد که این فیلم در افتتاحیه آمریکای شمالی ۶۵ تا ۷۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

این فیلم با بازی بندیکت کامبربچ بازیگر بریتانیایی سینما پیش از آمریکا در چند کشور دیگر اکران و در آن کشورها نیز با استقبال چشمگیر سینماروها روبه‌رو شده بود. این فیلم همزمان با تسخیر گیشه سینمای آمریکای شمالی در چین نیز افتتاح شد و در دومین بازار بزرگ سینمای جهان نیز ۴۴ میلیون و۳۰۰ هزار دلار فروخت. فروش جهانی «دکتر استرنج» در حال حاضر از مرز ۳۲۵ میلیون دلار گذشته است.«دکتر استرنج»‌ یکی از ابرقهرمانان کمترشناخته شده دنیای کتاب‌های مصور به نام استفان استرنج را به علاقه‌مندان این ژانر سینمایی معرفی می‌کند. در ترکیب تماشاگران «دکتر استرنج» مردان با ۵۸ درصد اکثریت را در اختیار داشتند و ۵۷ درصد تماشاگران نیز بین ۱۳ تا ۳۴ سال داشتند.

در این فیلم کامبربچ نقش جراح ماهری را بازی می‌کند که در یک تصادف رانندگی یکی از دستانش آسیب جدی می‌بیند. او برای بهبود از یک استاد هنرهای مرموز و ماورایی با بازی تیلدا سویینتون یاری می‌گیرد. چیوتل ایجیوفور و راشل مک‌آدامز دیگر بازیگران «دکتر استرنج» هستند. فروش بالای این فیلم در کارنامه کاری کامبربچ، ایجیوفور و مک‌آدامز بی‌سابقه و بی‌نظیر است.بودجه ساخت «دکتر استرنج» ۱۶۵ میلیون دلار است. «دکتر استرنج» نخستین فیلمی است که در بیش از یک هزار سالن آی‌مکس اکران می‌شود. ۴۷ درصد از فروش این فیلم در سالن‌های مجهز به نمایشگر سه‌بعدی به دست آمده است.«دکتر استرنج» تنها فیلم موفق این روزهای سینمای آمریکا نیست. در پایان هفته گذشته دو فیلم «ترول‌ها» و «هکسا ریج» نیز فراتر از انتظار ظاهر شدند و پس از فروش ناامیدکننده فیلم‌های روی پرده در ماه‌های سپتامبر و اکتبر جانی دوباره به گیشه کم‌رمق سینمای آمریکا بخشیدند.

انیمیشن «ترول‌ها»‌ محصول تازه کمپانی دریم‌ورکس در بیش از چهار هزار سالن سینما اکران شد و با فروش ۴۵ میلیون و ۶۰۰هزار دلاری در رده دوم پرفروش‌های هفته ایستاد. جاستین تیمبرلیک و آنا کندریک از صداپیشگان سرشناس این انیمیشن موزیکال هستند که با الهام از عروسک‌های کلاسیک به همین نام ساخته شده است.«ترول‌ها»‌ نیز پیش از آمریکا در سینماهای کشورهای دیگر اکران شده بود. این انیمیشن در سومین هفته اکران در ۶۷کشور ۳۰ میلیون دلار فروش داشت. مجموع فروش جهانی این انیمیشن در حال حاضر به مرز ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.درام جنگی جدید مل گیبسون درباره یک قهرمان متفاوت جنگ‌جهانی دوم دیگر فیلمی بود که هفته گذشته در آمریکا اکران شد. فروش افتتاحیه «هکسا ریج/ستیغ اره‌ای» در نزدیک به سه هزار سالن سینما ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بود. گیبسون پس از یک دهه با این فیلم دوباره کارگردانی یک اثر بلند سینمایی را تجربه می‌کند. او آخرین بار یک دهه پیش از این «آپوکالیپتو» را کارگردانی کرده بود.

اندرو گارفیلد در فیلم تازه گیبسون نقش یکی از پزشکان ارتش آمریکا به نام دزموند راس را بازی می‌کند که در نبرد اوکیناوا جان بیش از ۷۵ نفر را نجات داد. راس نخستین فردی در تاریخ آمریکا است که به‌رغم مخالفت با خدمت نظامی برای شجاعت در میدان نبرد مدال افتخار گرفت. او به‌دلیل اعتقادهای مذهبی حاضر به استفاده از سلاح نبود.این فیلم نخستین بار در هفتادوسومین دوره جشنواره ونیز به نمایش درآمد و پس از نخستین نمایش تماشاگران ۱۰دقیقه ایستاده به تشویق آن پرداختند. این فیلم یکی از بخت‌های اسکار سال آینده میلادی است.در این میان فیلم «لاوینگ» به کارگردانی جف نیکولز به صورت محدود در چهار سالن سینما در لس‌آنجلس و نیویورک اکران شد تا رقابت‌ فیلم‌ها برای اسکار با حضور دو مدعی بر پرده سینما اوج بگیرد. این فیلم به صورت میانگین در هر سالن سینما ۴۸ هزار و ۷۵۰ دلار فروخت.در «لاوینگ»‌ جوئل اگرتون و روت نگا نقش زوجی به نام‌های ریچارد و میلدرد لاوینگ را بازی می‌کنند که یکی سیاه‌پوست و دیگری سفیدپوست است. در این فیلم دورانی در تاریخ آمریکا نمایش داده می‌شود که در آن ازدواج بین‌نژادی ممنوع است و این زوج مجبورند ۹سال مبارزه کنند تا اجازه زندگی در ویرجینیا را به دست آورند. با این وجود شگفتی‌ساز اکران محدود بی‌شک فیلم «مهتاب» دیگر مدعی فصل جوایز سینما است. این فیلم در سومین هفته اکران محدود در ۸۳سالن اکران شد و با یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش در رتبه یازدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا ایستاد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد