راهنمایان گردشگری ۷۰ کشور با جاذبه های خوزستان آشنا می شوند

به گزارش فناوری فرهنگی،رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان گفت: راهنمایان گردشگری ۷۰ کشور جهان در یک شب فرهنگی در تهران با جاذبه های خوزستان آشنا می شوند

سوسن جهرمی  اظهار کرد: صنعت گردشگری یک صنعت نامیرا است. ما باید از تک محصولی خارج شویم. یکی از بهترین راه های معرفی ارزش ها و جاذبه های گردشگری هر کشوری می تواند میزبانی از گروه های تاثیرگذار گردشگری باشد. بهترین تبلیغ و بهترین نوع همکاری، بازدید راهنمایان گردشگری جهان از یک کشور است.

وی توضیح داد: در همین راستا ما این افتخار را داریم که امسال میزبانی هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری جهان را بر عهده داریم.

عضو کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران گفت: سفر صدها راهنمای گردشگری از بیش از ۷۰ کشور جهان به ایران و دیدن جاذبه‌های گردشگری ایران فرصتی است که باید از آن بهره برد. انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران در کنوانسیون ٢٠١۵ در پراگ از بین رقیب‌های قدری مثل سنگاپور و دانمارک که داعیه میزبانی را داشتند سبقت گرفت و ایران را به عنوان میزبان انتخاب کرد.

جهرمی با توجه به اینکه ژنوایه ٢٠١۵ من هم شانس همراهی تیم دعوت شده به پراگ راداشتم و دیدم که ما قربانی برخی از رسانه های غربی هستیم ولی با تلاش کانون انجمن صنفی راهنمایان ایران موفق به کسب میزبانی شدیم و امیدوارم با تلاش اداره کل میراث خوزستان یک شب فرهنگی در شان استان خوزستان در کنوانسیون برگزار کنیم.

وی افزود: برخی اخیرا این مسئله که جایگاه خوزستان در کنوانسیون کجاست را مطرح کردند. در برگزاری کنوانسیون الزاما همه استان ها درگیر نمی شوند و تنها یکی دو استان به عنوان نماینده از سایر استان ها وارد کار می شوند. فراموش نکنیم که تنها کانادا و ایران بودند که برای اولین بار در سال نخست کاندید شدنشان به عنوان میزبان انتخاب می شوند. در حالی که در ۱۶ سال قبلتر حتی کشورهایی سه یا چهار بار کاندید میزبانی شدند اما برای میزبانی تایید نشدند و این موفقیت بزرگی برای ماست.

عضو کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با تاکید بر اینکه کنوانسیون لزوما تمام استان ها را در بر نمی گیرد، توضیح داد: وقتی راهنمایان وارد ایران شوند و از طریق اینترنت، سایت های باستانی ما را بررسی می کنند، قطعا خوزستان که دارای سه سایت باستانی است را نیز انتخاب می کنند.

جهرمی توضیح داد: خوزستان دارای جاذبه های طبیعت بسیاری است و مسلما خوزستان یکی از انتخاب‌های راهنمایان می شود. خوشبختانه با وجود دنیای مجازی، گردشگران اولین کاری که می کنند مستقیم می روند و سایت های مناطق باستانی را بررسی می کنند. وقتی راه برای دیدن ایران باز شود و بدانند که خوزستان سه سایت باستانی دارد حتما اینجا را به عنوان یکی از مقاصد خود انتخاب می کنند.

وی گفت: ما کشور امنی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر هستیم. تمام توریست هایی که نظراتشان را داده بودند می گفتند ایرانی ها مهمان نواز هستند.

جهرمی با اشاره به برگزاری شب فرهنگی ویژه خوزستان در حاشیه این گردهمایی گفت: یک شب فرهنگی خوزستان شامل هر آنچه در خوزستان داریم را سعی می کنیم در این شب به نمایش بگذاریم. خوراکی ها، تنوع فرهنگ و اقواممان را نشان می دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کنوانسیون ۲۶ ژانویه به مدت پنج روز برگزار می شود و در همان جا رای گیری برای میزبانی سال آینده نیز برگزار می شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد