آیت الله مکارم شیرازی: شبکه ملی مجازی راه اندازی شود

به گزارش فناوری فرهنگی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: شبکه ملی مجازی باید راه اندازی شود تا از موارد مثبت آن بهره مند شده و از نکات منفی فضای مجازی دور بمانیم.

  وی پنجشنبه شب در دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه در قم افزود: دولت برای راه اندازی شبکه ملی مجازی آمادگی دارد، اما پیگیری و دلسوزی لازم وجود ندارد و باید هرچه زودتر این برنامه در اولویت قرار گرفته و اجرایی شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برخی برای تبلیغ از طریق فضای مجازی اصرار می کنند، اظهار داشت: تبلیغ دین در فضای مجازی مساله خوبی است، اما اگر 10 درصد از فواید آن بهره مند شویم، با 90 درصد امکان فساد اخلاقی و اعتقادی در فضای مجازی که کار خاصی در رابطه با آن انجام نشده است چه خواهیم کرد.
وی در ادامه افزود: با راه اندازی شبکه ملی مجازی، به طور قطع مردم برای استفاده از آن بسیار متمایل خواهند بود، زیرا امروز فضای مجازی منشاء فسادهای بسیاری شده است.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در آیات نورانی قرآن کریم نکاتی وجود دارد که به خوبی نشان می دهد قرآن مربوط به زمان و مکان خاصی نیست و به قدری وسیع است که همه مسایل فردی و اجتماعی را در برمی گیرد و این یکی از نشانه های اعجاز قرآن کریم است.
وی با اشاره به آیه تبلیغ، عمومیت در این آیه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تبلیغ از نظر اسلام یک مفهوم گسترده و ظرفیت بزرگی است که هیچگونه محدودیتی نداشته و با هر وسیله ای و در هر زمان و وضعیتی قابل انجام است.
آیت الله مکارم شیرازی از تمرکز طلاب و روحانیان در قم و خالی شدن شهرها و روستاها از روحانیان انتقاد کرد و گفت: باید برنامه ای تنظیم شود و طلاب و فضلایی که در حوزه علمیه قم منشاء اثر هستند در قم بمانند، اما دیگر طلاب و روحانیان باید به شهرستان ها منتقل و از تمرکز آنان در قم جلوگیری شود.
وی عدم حضور روحانیان در شهرها و روستاهای کشور را زمینه ساز سوء استفاده دشمنان و حضور مبلغان فرقه های ضاله عنوان کرد و گفت: وعاظ و خطبایی که دارای تجربه زیادی در منبر و خطابه هستند، باید آموزش ها و تجربه های خود را در اختیار طلاب و روحانیان جوان قرار دهند و حوزه های علمیه باید خطبای مستعد و با انگیزه را به خوبی پرورش دهد.
سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه پنجشنبه شب در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
سید محمد حسین طباطبایی مشهور به علامه طباطبایی (1281- 1360 ه‍.ش) مفسر، فیلسوف، متکلم، اصولی، فقیه، عارف و اسلام شناس سده 14 ه‍.ق از تأثیرگذاران عالمان شیعه در فضای فکری و مذهبی ایران بود و نویسنده تفسیر المیزان و کتاب‌های فلسفی بدایه الحکمه و نهایه الحکمه و اصول فلسفه و روش رئالیسم است.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد