اعلام برندگان رقابت میلیون دلاری تلگرام

به گزارش فناوری فرهنگی، رقابت BotPrize در ماه آوریل(فروردین) آغاز شد و به سازندگان بهترین “بوت‌ها” برای شبکه اجتماعی تلگرام جایزه‌ای به ارزش یک میلیون دلار اهدا خواهد شد.

اکنون نخستین برندگان از حوزه‌های ویرایش تصویر، بهره‌وری، بازی‌ها، دوستیابی و مالی اعلام شده‌اند.

تلگرام یک سرویس پیامرسان با تمرکز بر سرعت و امنیت است که در سال 2013 راه‌اندازی شد. این رسانه مبتنی بر رایانش ابری است و داده‌های کاربران به سرعت بر روی پلت‌فرم‌های مورد استفاده آن‌ها از جمله رایانه شخصی، گوشی‌های مک،‌ لینوکس، اندروید، iOS و ویندوزفون همگام‌سازی می‌شود.

رقابت BotPrize این شرکت به افزایش تعداد ربات‌های تلگرامی مورد دسترس در این سرویس و افزایش سرعت آن‌ها کمک خواهد کرد. این بوت‌ها برای افراد غیر حرفه‌ای، اپلیکیشن‌های موثری هستند که کاربران با آن‌ها می‌توانند با استفاده از پیام با هم تعامل داشته باشند. آن‌ها معمولا در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند مسنجر فیسبوک یا تلگرام استفاده می‌شوند.

ربات مبتنی بر هوش مصنوعی icon8bot به عنوان برنده حوزه ویرایش تصویر اعلام شد که فیلترهایی را بر روی تصاویر کاربر به منظور نمایش آن‌ها به شکل اثر هنری اعمال می‌کند.

برنده حوزه بهره‌وری، ربات integram بود که امکان ادغام تلگرام به گردش کار سازنده را ارائه می‌کند. برای مثال با این بوت می‌توان به اختصاص وظایف برای اعضای تیم پرداخته و تاریخ مقرری را برای آن‌ها تعیین کرد. این ربات با خدمات شخص ثالث مانند نرم‌افزار مدیریت پروژه Trello یا سرویس میزبانی کد Bitbucket سازگار است.

بازی چت گروهی werewolfbot به عنوان برنده حوزه بازی‌ انتخاب شد. این بازی دارای قوانین متعددی است که برای بازیکنان مشخص می‌شود و هر بازیکن باید به دنبال افرادی بگردد که از انواع دستورات در بازی برای کشتن حریف استفاده می‌کنند.

ربات strangerbot برنده حوزه دوستیابی شد که دو کاربر تصادفی را برای گفتگوی به شکل ناشناس به هم مرتبط می‌کند.

در نهایت در حوزه مالی، ربات octopocket به عنوان برنده اعلام شد که به کاربران الکرام در اروپا اجازه می‌دهد به یکدیگر پول انتقال بدهند.

هر برنده جایزه‌ای بین 25 هزار تا 50 هزار دلار دریافت خواهد کرد. سایر برندگان در گروههای دیگر در اواخر امسال و سال آینده اعلام خواهند شد و جوایز آینده به مبلغ 200 هزار دلار خواهد بود.

به گفته تلگرام، مبالغ جایزه برای کمک به سازندگان در ارتقای ربات‌ها اهدا می‌شود.

برای انتخاب یک ربات تلگرامی به عنوان برنده، باید با استفاده از برنامه Bot API ساخته شود و سرعت، سودمندی و قابلیت سوال از ربات در درون برنامه از جمله ملاک‌ها برای انتخاب است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد