بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان

به گزارش فناوری فرهنگی، بازی‌های رایانه‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌گیری از عناصر روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنری و فنی، به‌عنوان یک رسانه، صنعت و هنر جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه‌ای مؤثر، فراگیر و استراتژیک و صنعتی ثروت‌آفرین و سودآور قرار گرفته است.

در کنار بازی‌های سرگرم‌کننده، بازی‌های جدی (Serious Games) در درمان، آموزش، تبلیغات و فرهنگ‌سازی جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند و با اقبال فزاینده‌ای مواجه شده‌اند.

بر این اساس، اولین کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در بهمن ۱۳۹۴ که با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم  و هویت ساز معاونت علمی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

دانشگاه اصفهان در راستای رسالت خود در تقویت زیرساخت‌های پژوهش، آموزش و کارآفرینی در حوزه‌ فناوری‌های نوین، «مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای» و دبیرخانه‌ دائم کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را راه‌اندازی کرد و با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی، دومین دوره‌ این کنفرانس را از چهارشنبه ۲۷ تا روز جمعه ۲۹ بهمن ماه جاری برگزار خواهد کرد.

هدف اصلی این کنفرانس، فراهم آوردن فرصتی برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان حوزه‌های مختلف مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و سامان‌دهی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در این حوزه است.

در این کنفرانس در خصوص موضوعاتی چون تحلیل روانشناختی، جامعه شناختی و فرهنگی، کاربردهای آموزشی، درمانی، تبلیغاتی و فرهنگسازی؛ فرآیند توسعه و مدل کسب و کار، فناوری های مطرح در تولید و توسعه، تحلیل زیبایی شناختی هنری و سایر محورهای فنی، هنری و علوم انسانی مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای با نگاهی ویژه به بازی‌های جدی بحث و تبادل نظر می‌شود.

متقاضیان برای حضور در این همایش تا  15 آذر ماه مهلت دارند مقالات خود را ارسال کنند. اعلام نتایج داوری اول بهمن ماه و ارسال مقالات نهایی 10 بهمن ماه سال جاری تعیین شده است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد