پژمان‌فر: شورای عالی فضای مجازی به موضوع بازی‌های رایانه‌ای ورود نکند، مجلس طرح می‌دهد

به گزارش فناوری فرهنگی، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در آئین افتتاحیه نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای از منظر اقتصاد، فرهنگ و سیاست ضمن بیان اینکه ما با یک جامعه آسیب دیده مواجه هستیم، گفت: متاسفانه سهم ما در عرصه بازی‌ها بسیار ناچیز بوده و اگر بگوییم سهمی نداشته ایم واقعی‌تر است.

وی افزود: میانگین سنی “مخاطب  21 ساله” بازی‌های رایانه ای گواه تاثیرگذاری آن بر جامعه چند میلیونی کشور دارد و ما هیچ برنامه‌ریزی برای آن نکرده‌ایم و به تبع آسیب‌های مختلف فرهنگی سیاسی اقتصادی و اعتقادی به آن وارد شده است، لذا بهتر است به صورت دو فوریتی برای آن طرحی داشته باشیم.

نماینده مشهد در مجلس با تاکید براینکه امروز بازی یک وسیله فرهنگی بوده و صرفا سرگرمی نیست، تصریح کرد:  بازی یارانه‎ای کاربری بسیار بالایی در عرصه فرهنگی دارد و بازی مصرفی ما در داخل کشور 5 درصد تولید داخلی و 95 درصد وارداتی است.

وی یادآورشد: به رغم آنکه متولی موضوع فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی است بنده  این موضوع را پیگیری خواهم کرد و اگر شورا درآستانه زمانی کوتاه نتواند در این زمینه ورود کند ما برای موضوع بازی‌های رایانه‌ای در قالب طرحی نیازمندیهای این حوزه را برای قانونگذاری به صحن می آوریم.

حسن کریمی قدوسی رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز دراین مراسم گفت: امیدواریم پس  از برگزاری این دوره از نمایشگاه شاهد رقم خوردن اتفاقاتی چه در حوزه قانونگذاری و چه در حوزه تخصیص اعتبارات مشخص باشیم.

وی افزود: هدف از این نمایشگاه  آگاهی دادن نمایندگان خانه ملت و ایجاد حساسیت برای یاری رساندن متولی این حوزه  در زمینه قانونگذاری در بحث کپی رایت، ممنوعیت فروش بازی ها به کودکان زیر 18 سال و دریافت عوارض از بازی های خارجی است.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد