هنگ کنگ از نوآوری و صنایع خلاق حمایت بیشتری می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، تسانگ مسئول مالی هنگ کنگ زمانی که بودجه 2016-2017 میلادی را ارائه می‌کرد، گفت که توسعه بازارهای نوظهور و صنعت فناوری اطلاعات چشم انداز اقتصادی جهان را تغییر داده است، و به تدریج یک نظم نوین اقتصادی در حال شکل گیری است. مسیرهای جدیدی را هم برای صنایع نوظهور و هم صنایع سنتی ارائه می‌دهد و هنگ کنگ باید در این زمینه یک بازیگر کلیدی و مهم باشد.

در ارائه نتایج تحقیق و توسعه، تسانگ گفت: دولت هنگ کنگ 2 میلیارد دلار برای راه اندازی برنامه تحقیقاتی برای دانشگاه‌ها اختصاص خواهد داد تا پروژه‌های تحقیقاتی بیشتری را در بخش‌های مهم فناوری اجرا شود.

دولت هنگ کنگ همچنین میزان نقدینگی اختصاص یافته به توسعه و تحقیق را تا 40 درصد برای شرکت‌ها و کارآفرینان بخش خصوصی افزایش می‌دهد.

تسانگ گفت: در زمینه آغاز راه اندازی نیز هنگ کنگ 2 میلیارد دلار برای صندوق نوآوری و فناوری اختصاص می‌دهد تا پروژه‌های مشترکی را با بخش خصوصی در زمینه راه اندازی فناوری‌های بومی اجرا کند.

علاوه بر این، پارک علم در بخش‌هایی گسترش و توسعه خواهد یافت و تا سال 2020 میلادی بیش از 70 هزار متر مربع دیگر توسعه می‌یابد و شرکت‌های فناوری دیگری نیز می‌توانند در این پارک فعالیت کنند.

این بودجه همچنین تدابیری را برای حمایت از صنایع خلاق ارائه می‌کند، شامل تزریق 400 میلیون دلار برای طرح‌های ابتکاری با اولویت حمایت از پروژه‌های جدید و پرورش استعدادها.

تسانگ افزود: دولت هنگ کنگ ارتقای برندهای مد در داخل کشور و کشورهای دیگر را تقویت خواهد کرد و برای ترویج صنعت فیلم سازی و همین طور کمک به گروه‌های هنری و موسسات ورزشی تلاش خواهد کرد.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد