آزمایشگاه موبایل نوسازی شد

به گزارش فناوری فرهنگی،در این راستا تعداد زیادی از تبلت ‌ها و تلفن‌ های همراه توسط این بنیاد تهیه شده و در اختیار توسعه‌ دهندگان بازی‌ ها و برنامه ‌های موبایل قرار می‌ گیرد. دستگاه‌ های مذکور بر مبنای نتایج حاصله از مطالعات بازار گرد آوری شده‌ اند تا بیشترین پوشش بازار هدف حاصل گردد.
به گزارش سه شنبه روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای، این آزمایشگاه با حمایت مالی بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای در مهرماه 1394 آغاز به فعالیت کرده است. هدف اصلی این آزمایشگاه در ابتدای شکل ‌گیری یک فضای امن و در اختیار گذاشتن زیرساخت ‌های سخت‌ افزاری به‌منظور انجام انواع آزمون ‌های نرم‌ افزاری برای تولید کنندگان بازی‌ های تلفن همراه بوده است.
بعد از گذشت 4 ماه تجربه شکل‌ گرفته چنین به نظر می ‌رسد که ظرفیت اقتصادی و ‌کسب‌ و کاری این آزمایشگاه بیش از آن است که صرفاً زیرساخت ‌های سخت ‌افزاری را در اختیار فعالان گذاشته و ارزش ‌افزوده‌ای را در خود ایجاد نکند. از همین‌ رو تصمیم گرفته شد تا آزمایشگاه موبایل نوسازی شود تا بهترین بازدهی را داشته باشد.
این نوسازی هم در راستای فضا و ظاهر ازمایشگاه و هم در پیرامون سیاست ‌های آن اعمال شده است. مهم‌ ترین هدف این آزمایشگاه ارائه خدمات کنترل و کیفیت به تولیدکنندگان بازی‌ های رایانه ‌ای بوده که در حال حاضر هیچ مشابه داخلی در کشور از آن وجود ندارد.
با بهبود شرایط آزمایشگاه موبایل، کنترل کیفی محصولات دقیق ‌تر صورت می‌پذیرد و به صنعت بازی‌ سازی کمک شایانی می‌کند. در حال حاضر 60 نوع دستگاه متنوع در دسترس قرار دارد که با استفاده از آن‌ ها، تولید‌کننده نگاه و دید کامل ‌تری نسبت به بهینه کردن محصول خود خواهد داشت و در نتیجه محصول باکیفیت‌ تری را در بازار عرضه خواهد کرد.
از سوی دیگر اخذ مشاوره همواره یکی از ضروری ‌ترین مسائل در بحث ساخت است که این مهم نیز در نوسازی آزمایشگاه رفع شده است. از این ‌رو در برنامه توسعه آزمایشگاه تلاش می‌ شود تا گروه‌ های هدف آزمایشگاه به‌درستی شناسایی ‌شده تا بتوان متناسب با نیاز آن ‌ها طراحی خدمات کرد.
از طریق ورود آزمایشگاه به عرصه کنترل و کیفیت در سطح ملی و تکمیل حوزه‌های تخصصی موردنیاز صنعت، نقش‌آفرینی آن در سطح صنعت لازم و ضروری به نظر می رسد.
علاوه بر نوسازی سخت‌ افزاری، پایگاه اینترنتی آزمایشگاه موبایل نیز نوسازی شده و از طریق نشانی http://www.gapplab.ir قابل مشاهده است.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد