بخش زیادی از جامعه غرق در فضای مجازی

به گزارش فناوری فرهنگی، پژمان ابراهیمی به بیان برخی از دلایل بی‌رغبتی افراد به خرید و مطالعه کتاب پرداخت و یکی از دلایل آن را مسائل اقتصادی و بالا بودن قیمت کتاب عنوان کرد و افزود: این عامل جزو مهمترین عوامل عدم اقبال جامعه به خرید کتاب است.

ابراهیمی یکی دیگر از دلایل بی رغبتی افراد به خرید کتاب را نبود کتاب‌های متناسب با نیازها و علاقمندی‌های جامعه عنوان کرد و افزود: نمی‌گویم کتاب‌های متناسب با نیازها و علایق جامعه وجود ندارند، اما در اینکه تعداد این نوع کتاب‌ها محدود است، شکی نیست.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به فضای مجازی داشت و از آن به عنوان یکی دیگر از مهمترین دلایل عدم تمایل افراد جامعه به خرید کتاب و مطالعه یاد کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت بخش زیادی از جامعه امروزی غرق در فضای مجازی شده  و این افراد اصلا فرصت خرید و مطالعه کتاب را ندارند.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه هیچ‌چیز نمی‌تواند جای خواندن کتابهای کاغذی و ورق زدن آن را بگیرد، گفت: فضای مجازی هرگز نخواهد توانست جای کتاب‌های کاغذی را بگیرد، چراکه این نوع مطالعه مقطعی بوده و اغلب به یک پاراگراف هم نمی‌رسد و لذا نخواهد توانست کارکردهای کتاب را داشته باشد.

وی افزود: همراه شدن افراد با کتاب و مباحث آن و نتیجه‌گیری‌ انتهایی، گاه می‌تواند در زندگی افراد راهگشا باشد، در حالیکه فضای مجازی چنین کارکردی ندارد.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد