حضور گردشگران خارجی در اربعین حسینیه ایران

به گزارش فناوری فرهنگی، سید حسن حسینی، مسئول دبیرخانه بین المللی یزد، حسینیه ایران گفت: این حرکت فرهنگی مورد توجه  مسئولان استان و کشور قرار گرفته است و استان یزد  با این  نوآوری فرهنگی در عرصه استفاده از ظرفیت حضور گردشگران خارجی  در کشور پیشقدم بوده است، به گونه ای که دیگر شهرهای کشور در حال الگوبرداری از این اقدام هستند.

حسینی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در محرم امسال را حضور کارشناسان و روحانیون مسلط به زبان های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و چینی و همچنین  تهیه و توزیع بیش از هزار بسته فرهنگی به صورت کتابچه با محتوای زیبایی هایی از اسلام، فلسفه  قیام عاشورا و  معرفی جاذبه های عزادای یزد عنوان کرد .
 وی گفت: دبیر خانه همچنین برنامه هایی برای  حضور گردشگران در مراسم پخت غذای نذری، بازدید از حسینیه های معروف و هیات های سینه زنی  و زنجیر زنی، حضور در مراسم نخل برداری و تعزیه روز عاشورا برگزار کردکه این برنامه ها به  صورت محدود تر در دهه آخر صفر  نیز  اجرا می شود.
حسینی همچنین از حضور بیش از600 گردشگر خارجی  از 28 کشور جهان  در تورهای مذهبی دهه اول  یزد خبر داد و بیان داشت: این آمار نسبت به سال گذشته دو برابر رشد داشته است.
  مسئول دبیرخانه بین المللی یزد، حسینیه ایران استانیزدخواستار توجه و حمایت بیشتر دستگاهها به امر مهم گردشگری مذهبی در یزد شد.
 وی افزود: به اذعان گردشگرانی که در مراسم امسال حضور داشتند ،ظرفیت گردشگری مذهبی یزد با هیچ کدام از شهرهای ایران بلکه جهان قابل مقایسه نیست.
حسینی در پایان با تشکر از تمام ارگان هایی که در این مهم یاری رساندند گفت: این حرکت فرهنگی با همکاری بیت سومین شهید محراب، سازمان میراث فرهنگی وگردشگری ،نیروهای امنیتی وانتظامی، صداوسیما ، شهرداری یزد ،جامعه هتل داران وانجمن راهنمایان تور،اداره اوقاف و امور خیریه ،و . . .برگزار می شود.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد