سیروس الوند: جوان‌ها نباید آلوده سینمایی حرفه ای شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، آیین دیدار و اکران خصوصی فیلم سینمایی «مات» ساخته صبا کاظمی در محل موزه سینما و با حضور هنرمندان برگزار شد.
سیروس الوند در آیین افتتاحیه این فیلم گفت: قد سینما را فیلم‌های کوتاه و مستند بلند می‌کنند. نمی‌دانم وقتی از سینمای مستقل می‌گویند منظور چیست، مستقل از چه چیزی؟ واقع این است که سینمای حرفه‌ای کم توان شده و امیدوارم بچه‌های جوان، که همگی دیدگاه خاص خود را دارند آلوده سینمای حرفه‌ای نشوند.
وی افزود: وظیفه همه ما پاسداری از سینمای جدیدی است که چندسالی بیشتر از تولد و راه‌اندازی آن نمی‌گذرد.
این کارگردان با سابقه سینمای ایران ادامه داد: سعید روستایی در دانشگاه سوره شاگرد من بود. البته چهل نفر دیگر هم در آن دوره شاگردم بودند اما هیچ‌کدام «ابد و یک روز» نساختند.
الوند گفت: وقتی «ابد و یک روز» را دیدم احساس کردم قضیه خیلی جدی شده و یاد آخرین دیالوگ فیلم «مزاحمم از زبان مرحوم شکیبایی افتادم که می‌گفت؛ سینما مال جوان‌هاست. آن‌هایی که عاشق‌اند و وقتی بیایند ما کنار می‌رویم. به همه جوان‌های عاشقی که یکی‌شان صبای عزیز است، خوش آمد می‌گویم.
صبا کاظمی کارگردان فیلم سینمایی «مات» نیز در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی من این بوده که آدم‌ها وقتی رو در روی هم قرار می‌گیرند چه واکنشی نسبت به یکدیگر و شرایط هم نشان می‌دهند و در این فیلم تلاش کرده ام این فضا را به تصویر بکشم.
وی در صحبت‌های کوتاه خود پس از تشکر از عوامل فیلم و میهمانانی که با وجود آلودگی هوا در این آیین حضور پیدا کرده بودند، افزود: اگر فیلم ما را دوست داشتید به دوستان‌تان هم توصیه کنید فیلم را ببینند تا سینمای جوان پایدار بماند.
به گزارش ایرنا مجید برزگر، مجید مظفری، مسعود دلخواه، هادی محقق، صالح میرزا آقایی، سعید داخ و…از دیگر مهمانان آیین دیدار و اکران خصوص فیلم «مات» بودند.
اکران فیلم همزمان با این مراسم پر سینماهای گروه هنروتجربه سراسر کشور آغاز شده است.
فیلم سینمایی «مات» نخستین فیلم بلند صبا کاظمی است که روابط انسانی را در موقعیتی ناملموس به تصویر کشیده است.
این فیلم به تازگی برنده نخستین جایزه جهانی «کیارستمی» از هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو شد.
عقیل بهرامی، ژاله بلمه، آبان عسکری، میثم کریم پور، مینو ملکی، نیما کاظمی، رامیار مشایی، وحید ورسه و کیان کاظمی در فیلم «مات» بازی می کنند.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد