آیت الله سبحانی: طلبه ها و علما نسبت به خطرات فضای مجازی هوشیار باشند

به گزارش فناوری فرهنگی، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: امروز دشمن با تجهیزات زیادی وارد میدان شده و با فعالیت در فضای مجازی قصد منحرف کردن جوانان و سست کردن ایمان آن ها را دارد.
آیت الله سبحانی اضافه کرد: طلبه ها باید خود را مجهز به علوم کنند و از همان راهی که دشمن وارد می شود یعنی فرهنگ مردم را نشانه می رود، ما هم وارد شویم و نگذاریم دشمنان به اهداف خود برسند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حفظ نظام بستگی به دین مردم دارد، تصریح کرد: اگر مردم متدین باشند نظام محفوظ می ماند، ولی اگر کوتاهی و علاقه مردم به دین کمتر شود، الحاد وارد جامعه شده و به نظام ضربه وارد می شود.
وی بیان کرد: علما و روحانیان با برپایی جلسه ها و برنامه های ویژه اجازه ندهند دزدان عقاید بر فکر و ذهن جوانان اثر بگذارند و ایمان آن ها را سرقت کنند.
این مرجع تقلید هم چنین با اشاره به این که شهرها از فقها خالی شده است، تصریح کرد: این درد را همه لمس می کنند؛ هر کدام از استان ها را در نظر بگیرید 50 سال قبل چه خبر بود و الان چه خبر است.
آیت الله سبحانی با تاکید بر این که طلبه ها پس از اتمام تحصیل برای تبلیغ دین به شهرهای خود بازگردند، تصریح کرد: حوزه علمیه مسئولیت تربیت طلبه ها را بر عهده دارد و طلبه ها نیز باید به درس و بحث علاقه بیشتری نشان دهند و پس از اتمام تحصیل به هدایت جامعه بپردازند.
وی خطاب به طلبه ها، افزود: تربیت فقیه نیازمند مداومت در این کار است، نباید به هر بهانه ای کلاس درس را ترک کرد بلکه باید مقاوم باشیم و با تحصیل علوم اجازه ندهیم تیغ دشمن وارد جامعه شود.
آیت الله سبحانی با انتقاد از طلبه هایی که پس از تحصیل به سراغ کارهای اجرایی می روند، بیان کرد: پس مسجد، حوزه، منبر و تبلیغات اسلامی را چه کسی باید اداره کند؟ بخش اعظم ما باید برای فقه، اصول و تفسیر کار کرده و جامعه را هدایت کنیم.
وی اضافه کرد: کار اجرایی محترم است و بخشی نیز باید دنبال این کار باشند، ولی بخش اعظم باید مراقب دین مردم و حفظ نظام باشند.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد