خط و نشان زاکربرگ برای کاربران فیسبوک

به گزارش فناوری فرهنگی، مارک زاکربرگ موسس فیسبوک می‌گوید این شبکه اجتماعی برای مقابله با انتشار اخبار دروغ و جعلی تدابیر بیشتری می‌اندیشد. او دوباره تاکید کرده که به نظر او فیسبوک نقشی در پیروزی دونالد ترامپ نداشته است.

زاکربرگ که طبق روش معمول خود، با نوشتن پستی در صفحه فیسبوک خودش این اظهارات را منتشر کرده، قول داده برای مقابله با انتشار اخبار جعلی و دروغ در فیسبوک به زودی کاری انجام دهد.

معمولا به مرحله اجرایی رسیدن چنین تغییراتی بیشتر از آن که زمانی که ما دوست داریم، طول می‌کشد چرا که باید مطمئن شد چنین تغییراتی منجر به عوارض جانبی ناخواسته یا جانبداری نشود.

زاکربرگ همچنین گفته: ۹۹ درصد از اخباری که در فیسبوک انتشار پیدا می‌کند صحیح و معتبر است و فقط بخش بسیار کوچکی از محتویات این اخبار دروغ یا جعلی‌اند.

او تاکید کرده که این اخبار غیرواقعی و جعلی معمولا منحصر به یک دیدگاه سیاسی نیستند و از نظر او بسیار بعید است که محتویات چنین اخبار جعلی توانسته باشند بر نتیجه نهایی انتخابات تاثیر گذاشته باشند.

اما اینها به کنار، ما نمی خواهیم حتی یک خبر جعلی هم در فیسبوک وجود داشته باشد. هدف ما این است که به مردم اخبار معتبر و مورد توجه‌شان را فراهم کنیم.

بعضی از داده‌های جمع آوری‌شده از فیسبوک نشان می‌دهد اخبار جعلی که از طریق این شبکه اجتماعی منتشر می‌شوند بسیار بیشتر از اخباری که بعدا جعلی بودن آنها را برملا می‌کند هم‌رسان می‌شوند.

با افزایش کاربران فیسبوک که اکنون از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون کاربر هم فراتر رفته، بسیاری از مردم این شبکه اجتماعی را منبع اصلی دسترسی به اخبار روزانه کرده‌اند.

الگوریتم نیوز فید فیسبوک مطابق آنچه که فکر می‌کند کاربران ترجیح می‌دهند به آنها مطلب نشان می‌دهد و درستی اطلاعات موجود در خبرها را هم کنترل نمی‌کند.

داستان‌هایی که هیلاری کلینتون را به قتل متهم می‌کردند یا اوباما را مسلمان می‌خواندند در فید میلیونها طرفدار بالقوه ترامپ ظاهر شده‌اند.

از سوی دیگر، یک نقل قول ساختگی که در آن ترامپ در سال ۱۹۹۸ جمهوریخواهان را احمق می‌خواند هنوز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد