تبدیل شبکه های اجتماعی به چالشی برای فرهنگ مطالعه

به گزارش فناوری فرهنگی،رفیعی سرپرست فرمانداری هندیجان گفت: شبکه های اجتماعی با ورود به حوزه های مختلف اطلاعاتی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین قشرها و گروه های مختلف سنی کمرنگ و تحت تاثر قرار داده است.

سید مهران رفیعی در مراسمی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه ابتدایی نهضت شهرستان هندیجان برگزار شد افزود: با وجود شبکه های اجتماعی موبایلی متولیان امر کتابخوانی برای جذب افراد و افزایش سرانه مطالعه به دنبال راهکار و روش های جدیدی باشند.

وی گفت: امروزه حجم بالای پیام هایی که در این شبکه های اجتماعی تبادل می شود فرصت مطالعه را از افراد گرفته و باعث آسیب رساندن به وضعیت کتابخوانی در کشور شده است.

رفیعی افزود: سرانه مطالعه قبل از به وجود آمدن شبکه های اجتماعی هم پائین بود و امروزه به عنوان یک رقیب قدرتمند در مقابل کتاب ،تنها برگزاری نمایشگاهای کتاب با تخفیف سرانه مطالعه را افزایش نمی دهد.

سرپرست فرمانداری هندیجان گفت: امروزه به دلیل کاهش مراجعه به کتابخانه ها شاهد خاک گرفتن میزهای مطالعه و قدیمی شدن کتاب هایی که یک بار هم مطالعه نشده اند هستیم که نوید خوبی برای فرهنگ مطالعه در کشور نیست.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان قشری که در معرض استفاده های فراگیر از شبکه های اجتماعی می باشند باید از دوره دبستان با اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی آشنا شوند تا این مهم را به عنوان یک اصل در زندگی خود پذیرفته و هیچ ابزار دیگری مانند شبکه های اجتماعی نتواند در فرایند مطالعه غیر درسی آنها اخلال ایجاد کند.

24 تا 30 آبان هر سال به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد