برنامه دولت برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی

به گزارش فناوری فرهنگی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه آزاد به منظور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت :این تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیریم؛ چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی به نوعی به گفتمان علم و فناوری کشور تبدیل شده و نیاز است دانشگاه نیز اهتمام جدی در شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فرهنگ داشته باشد.

وی درخصوص تفاوت فعالیت‌های حوزه سخت و نرم، توضیح داد: حوزه فناوری‌های سخت تا حد زیادی مشخص است و سال‌ها است در این زمینه فعالیت‌های متعددی انجام می‌شود و ایران یک تجربه دو دهه‌ای در این زمینه دارد، اما حوزه فناوری‌های فرهنگی در دنیا تجربه جدیدی است. حتی طی مشاهدات اخیر، کشورهای دیگر نیز به تازگی موضوع پارک علم و فناوری علوم انسانی را در دستور کار قرار داده‌اند.

سجادی نیری با اشاره به بررسی‌های اخیر در زمینه نقش فناوری‌های نرم در شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: حدود 50 تا 60 درصد ارزش افزوده‌ای که در یک شرکت دانش‌بنیان ایجاد می‌شود، ناظر بر حوزه علوم‌انسانی است و اینکه یک شرکت دانش‌بنیان محصولش هم باید فرهنگی باشد، خیلی مهم است و امیدواریم با حضور دانشگاه آزاد این مسیر با سرعت و به آسانی دنبال شود.

وی هدف آینده ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز را ایجاد شرکت‌هایی با عرضه محصولاتی که قابلیت جهانی شدن داشته باشند، دانست و گفت: اگر خود را کشوری با سابقه فرهنگی و تمدن چند هزار ساله می‌دانیم، باید محصولات‌مان هم قابلیت عرضه جهانی داشته باشد

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد