کویر لوت فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، زهرا احمدی ‌پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در جیرفت برگزار شد گفت: این فرصت باید هدف گذاری شود تا شاهد پیشرفت خوبی در زمینه صنعت گردشگری کرمان باشیم.

کویر لوت’ به همراه سه قنات استان کرمان تابستان امسال در اجلاس یونسکو ثبت جهانی شد. کرمان هم اکنون پنج اثر ثبت جهانی دارد.’

وی بیان کرد: تپه های باستانی کنارصندل در جنوب کرمان فرصت خوب دیگر استان در زمینه گردشگری است که باید از این فرصت های خوب گردشگری نهایت استفاده را کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم شده است اظهار کرد: این مناطق در زمینه های گردشگری هدف گذاری نشده اند لذا باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تمرکز ما روی صندوق های خرد است گفت: قاعدتا این صندوق ها می توانند به کمک صنایع دستی بیایند و اگر این اتفاق بیفتد ظرفیت برای اقتصاد مقاومتی فراهم می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست گفت: استان کرمان ظرفیت معدنی خوبی دارد.

محمدرضا نعمت‌زاده افزود: از بانک‌های استان انتظار بیش از این است چرا که آمار پرداخت تسهیلات در بعضی از استان‌های کوچکتر از کرمان بیشتر است.

استاندار کرمان در ادامه این نشست گفت: شهرستان قلعه گنج 420 میلیون متر مکعب آب، خاک حاصلخیز و پتانسیل معدنی خوبی دارد که با وجود این همه نعمت محروم بود.

علیرضا رزم حسینی افزود: با پیگیری های انجام شده این شهر به بخش خصوصی برای پیشرفت منطقه سپرده شد و این مهم به بنیاد مستضعفان کشور رسید.

وی اظهار کرد: قلعه گنج که هیچ کسی باور نمی کرد گردشگر خارجی داشته باشد، امروز گردشگران شب را در امنیت کامل در هتل کپری این شهرستان سپری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: موسسات بومی و ملی که در استان کرمان حضور نداشتند با گفتمان توسعه زمینه حضور آنها را فراهم کردیم.

استاندار کرمان گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در شهرستان رودبار جنوب، مجوز پنج هزار حلقه چاه آب را دریافت کرد تا زمینه عمران منطقه را فراهم کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان نیز در این نشست گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی 36 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و 26 کمیته ذیل ستاد و 268 جلسه نیز مربوط به ستاد شهرستانی تشکیل شده است.

جعفر رودری افزود: علاوه بر این نشست ها اقدامات دیگری چون تدوین و تصویب پروژه های اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی و منطقه بندی در استان کرمان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در مجموع استان کرمان 382 طرح را داشته ایم که 208 طرح دولتی و 181 خصوصی است و طرح مربوط به اقتصاد مقاومتی قلعه گنج و تعمیم این مدل را به کل استان داشته ایم.

وی بیان کرد: یکهزار و 981 طرح اقتصاد مقاومتی تدوین شده که 777 طرح مربوط به برش استانی پروژه های ملی و 429 طرح مربوط به ستاد استان و 763 طرح خصوصی بوده که 181 طرح در ستاد استان به تصویب رسیده و وارد فاز اجرایی شده است.

معاون اول رئیس جمهوری که روز دوشنبه از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد، پس از افتتاح مجموعه ورزشی و کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت پنج میلیون تن در سیرجان راهی جنوب استان کرمان شد.

شرکت در نشست های توسعه منطقه‌ای و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بازدید و افتتاح چند طرح اقتصادی و عمرانی از برنامه های اسحاق جهانگیری در ادامه این سفر 2 روزه به شهرستان های جنوب کرمان است.

وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون سازمان برنامه و بودجه و برخی معاونان وزرا در این سفر 2 روزه، اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.

کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و جنوب کرمان با هفت شهرستان دارای قابلیت های متعدد در بخش های کشاورزی، میراث فرهنگی و معدنی است

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد