هفته طلایی برای هیولاهای هری پاتر

به گزارش فناوری فرهنگی، «ورایتی» نوشت: فیلم سینمایی «هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» که از مجموعه فیلم‌های مرتبط با رمان‌های «هری پاتر» است، تنها در هفته نخست اکران در آمریکا موفق به ثبت گیشه ۷۵ میلیون دلاری شد. پیش‌بینی می‌شود این فیلم که «ادی ردمین» در آن نقش اصلی را ایفا می‌کند، به فروشی ۳۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.

کمپانی «برادران وارنر» ۴۱۴۴ سالن سینما در آمریکای شمالی را برای نمایش «هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» اختصاص داده است. این فیلم به قلم «جی.کی رولینگ» ـ نویسنده هفت‌گانه «هری پاتر» ـ به نگارش درآمده و هزینه ساخت آن ۱۸۰ میلیون دلار شده است. این اولین قسمت از یک پنج‌گانه سینمایی است که قهرمان آن‌ فردی به نام «نویت اسکامندر»، عضو انجمن مخفی جادوگری نیویورک است. وی سعی دارد موجودات جادویی که از چمدان او فرار کرده‌اند، را پیدا کنند. رویدادهای این فیلم در سال ۱۹۲۶ نیویورک اتفاق می‌افتد.

«کالین فرل»، «دن فوگلر»، «کاترین واترسون» و «سامانتو مورتون» همبازی «ردمین» در «هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» هستند. «دیوید ییتز» که چهار فیلم آخر هشت‌گانه «هری پاتر»‌ را کارگردانی کرده، ساخت این فیلم را بر عهده داشته و هم اکنون در حال کار بر روی قسمت دوم آن است.

«هیولاهای خارق‌العاده و زیستگاه آن‌ها» در ۴۷ سینمای جهانی نیز اکران شده و طی دو روز چهارشنبه و پنج‌شنبه به فروشی معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دست پیدا کرده است.  از روز جمعه ۱۶ سینمای دیگر در کشورهایی از جمله مکزیک و انگلستان، به تعداد سالن‌های جهانی این فیلم اضافه شده است.

«جی.کی رولینگ» از نگارش سه‌گانه «هیولاهای خارق‌العاده» به عنوان بازگشت دوباره به دنیای «هری پاتر» یاد کرده و گفته است: با وجود این که من به شما گفتم، انتظار هیچ داستان جدیدی درباره «هری»، «رون» و «هرمیون» را نداشته باشید، می‌دانم افرادی این بخش از حرف‌هایم را حذف می‌کنند و آن را در شبکه‌های اجتماعی طوری منتشر می‌کنند تا شما را امیدوار کنند.

هفت‌گانه‌ «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورده‌ است. «هری‌پاتر و سنگ جادو» اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند .اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال ۲۰۱۱ با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ ۲» از سوی کمپانی «برداران وارنر» اکران شد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر ۸.۲ میلیارد دلار دست یافتند.

در سال ۲۰۱۲، فیلم‌های هشت‌گانه «هری پاتر» به پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ با فروشی بالغ بر ۷.۷ میلیارد دلار تبدیل شد و قبل از آن، سری فیلم‌های «جیمز باند» با فروشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار در جایگاه اول قرار داشت.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد