ایران با چین، ایتالیا، آرژانتین، ارمنستان و فرانسه فیلم مشترک می‌سازد

به گزارش فناوری فرهنگی،علیرضا تابش درباره یکی از وظایف بنیاد سینمایی فارابی در حمایت از تولید فیلم مشترک با دیگر کشورها افزود: همواره یکی از دغدغه‌های بنیاد فارابی، حمایت از ساخت و تولید فیلم مشترک با کشورهای مختلف بوده و در این زمینه نیز طی سه سال‌ اخیر پیگیری‌ها و فعالیت‌هایی انجام گرفته است.
وی با اشاره به همکاری‌های سینماگران ایران و چین و فراهم شدن زمینه برای تولیدات مشترک سینمایی گفت: یک فیلم قرار است با همکاری چین تولید شود که فیلمنامه آن در حال بازنویسی است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی مذاکره با ایتالیا برای ساخت فیلم مشترک را از دیگر فعالیت‌های فارابی در این زمینه عنوان کرد و افزود: دو فیلمنامه انیمیشن با مسوولان سینمایی ایتالیا بررسی شده که قرار است یکی از آنها نهایی و تولید شود.
تابش ادامه داد: فیلم سینمایی «کارواجار» نخستین تجربه سینمایی آناهید آباد نیز با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و مرکز سینمای ملی ارمنستان تولید شده که امیدواریم اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر باشد.
وی گفت: «کارواجار» با عوامل ایرانی و بازیگران ارمنستانی در ارمنستان فیلمبرداری شده است.
تابش درباره پروژه مشترک با فرانسه افزود: فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» به کارگردانی سیدرضا خطیبی نیز تولید مشترک سینمای ایران و فرانسه است که در ژانر کودک و نوجوان و با حمایت بنیاد فارابی ساخته شده و به صورت سه بعدی در سینماهای مجهز به این سیستم قابل نمایش است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه این فیلم در فستیوال‌های مختلف از طرف ایران و فرانسه شرکت کرده، گفت: همچنین در حال مذاکره با مسئولان سینمایی فرانسه و آرژانتین هستیم تا پروژه‌های دیگری نیز بطور مشترک تولید شود.
وی درباره حمایت بنیاد فارابی از فیلمسازان اول نیز گفت: از مجموع حمایت‌هایی که در سال جاری برای فیلم اولی‌ها داشته‌ایم، بیشترین تعداد فیلم‌های اول در حوزه اجتماعی، دوم فیلم‌های دفاع مقدس و در مرحله بعدی فیلم‌های کودک هستند، که نشان می‌دهد فیلمسازان جوان بعد از فیلم‌های اجتماعی به ساخت تجربه اول سینمایی خود در دو گروه دفاع مقدس و کودک اقبال نشان داده‌اند.
تابش افزود: امسال تاکنون در مجموع 124 طرح و فیلمنامه در شورا‌های مختلف بررسی شده که 61 فیلم را در قالب اعطای وام حمایت کرده‌ایم و در تولید هشت فیلم نیز مشارکت داریم.
وی همچنین درباره استقبال از فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» در کشورهای ترکیه و عراق گفت: این فیلم به عنوان یک فیلم استراتژیک، ظرفیت نمایش در کشورهای مختلف را دارد و کشورهای مثل لبنان، عمان و ایتالیا نیز مایل هستند آن را نمایش دهند و بنیاد سینمایی فارابی همواره درخواست‌های کشورهای مختلف در حوزه اکران فیلم را به تهیه‌کننده این فیلم انتقال داده‌ است. همچنین امیدواریم با رفع محدودیت‌های اکران فیلم سینمایی «رستاخیز»، این فیلم عاشورایی نیز در ایران و کشورهای مختلف اکران شود.
تابش درباره برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان نیز گفت: تفاهمنامه‌ای پنج ساله بین سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان امضا شده تا جشنواره بین‌المللی فیلم کودک طی این مدت در اصفهان برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال قرار شد همزمان با دهه فجر و با برگزاری جشنواره فیلم فجر در اصفهان، بخشی به مرور جشنواره سال قبل اختصاص یابد و رویدادهای جنبی مثل بزرگداشت و کارگاه های آموزشی نیز برنامه ریزی خواهد شد. البته در این رویداد مهمان بین‌المللی نخواهیم داشت و امیدواریم در سال آینده همزمان با عید سعید فطر جشنواره‌ بین المللی فیلم‌ کودک در اصفهان برگزار شود.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد