تبدیل اقتصاد انیمیشن در دنیا به اقتصاد کلان

به گزارش فناوری فرهنگی، روانبخش صادقی  رییس انجمن آسیفای ایران در مورد انجمن آسیفای ایران گفت: این انجمن جزو قدیمی ترین انجمن ها است که با زحمت نورالدین زرین کلک تأسیس و بعدها زیرمجموعه خانه سینما شد و ماهیت صنفی پیدا کرد.

وی گفت: آسیفا در ایران حدود هزار و 500 عضو در شهرهای مختلف دارد و انجمن کرمان هم اخیرا تأسیس شد.

این انیماتور و کارگردان انیمیش در پاسخ به این پرسش که ارتباط آسیفا از لحاظ اقتصاد با انیمیشن های تلویزیونی چگونه است، گفت: بیش از آنکه به حرفه‌ای ها بها بدهیم، افرادی برای ما ارزشمند هستند که با تلاش خلاقیتی در انیمیشن از خود نشان داده اند. در بخش اقتصادی انیمیشن های تلویزیونی چندان تفاوتی ندارد و نیازمند خلاقیت هستیم. علاوه بر این عدالت در اختصاص بودجه و سطح بندی آدم ها را رصد و در بعضی بخش ها حمایت می کنیم و در برخی دیگر تذکر می دهیم.

دبیر جشنواره پژوهش، فناوری و نوآوری ادامه داد: تلاش می کنیم دیدگاه هنرمندانه به مباحث پژوهشی داشته باشیم. علاوه بر این، توجه داریم مقوله پژوهش بسیار می تواند به تولید انیمیشن کمک کند.

وی با اشاره به مباحث «آی.تی.سی « فناوری اطلاعات و ارتباطات  -(ITC)گفت: یک میلیارد از هفت میلیارد جمعیت دنیا در سال 2007، از اینترنت استفاده می کردند و اکنون شش میلیارد نفر از این امکانات استفاده می کنند و بازار و رسانه های عجیبی به وجود آورده که روی مردم تأثیر می گذارد. فکر می کنم در این جریان انیمیشن به حمایت جدی دولتی، تسهیلاتی و معنوی نیازمند است.

صادقی تاکید کرد: اقتصاد انیمیشن در دنیا تبدیل به اقتصاد کلان شده و در شهرها نیازمند حفظ عدالت و ارائه کار به افراد بااستعداد هستیم

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد