برگزاری سومین جلسه راهبردی راه اندازی مرکز نوآوری میراث فرهنگی

به گزارش فناوری فرهنگی، پیرو انعقاد تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع همکاری مشترک در احداث مرکز نوآوری میراث فرهنگی و دفتر انتقال فناوری در حوزه­ میراث فرهنگی که منجر به انعقاد موافقت نامه ای در خصوص بازسازی خانه ایرج و استفاده از آن به عنو.ان مرکز نوآوری میراث فرهنگی و دفتر انتقال فناوری در حوزه ­ی میراث فرهنگی گردید، سومین جلسه راهبردی راه اندازی مرکز مزبور در محل خانه ایرج برگزار شد.

از جمله موضوعات اصلی قرارداد، راه­ اندازی مرکز نوآوری حوزه ­ی میراث فرهنگی و هم­چنین حمایت از شکل­ گیری دفتر انتقال فناوری با سرمایه ­گذاری مشترک هر دو مجموعه است. محل مرکز نوآوری میراث فرهنگی در خانه­ ی تاریخی و ارزشمند سرهنگ ایرج در نظر گرفته شده است. این بنای قاجاری و زیبا از ویژگی­ های تاریخی و معمارانه­ ی ویژه­ای بهره ­مند است. به همین علت مرمت و احیای این بنا با اولویت در دستور کار قرار گرفته و هم ­اکنون در حال انجام است.

سومین جلسه راهبردی راه اندازی مرکز نوآوری میراث فرهنگی با حضور علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری، مهدی الیاسی معاون سیاست­گذاری و سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه­ فناوری­ های نرم و هویت­ ساز به همراه بازدید از روند بازسازی خانه تاریخی ایرج برگزار شد. در این جلسه و بازدید که تنی چند از دست­اندرکاران سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در آن حضور داشتند، ضمن پیگیری وضعیت مرمتی بنای مذکور در مورد پیشرفت کلی طرح “مرکز نوآوری میراث فرهنگی و دفتر انتقال فناوری در حوزه­ میراث فرهنگی” نیز بحث و تبادل نظر شد.

پس از مرمت و آماده­ سازی این بنا، در اسرع وقت مرکز نوآوری میراث فرهنگی و دفتر انتقال فناوری در این مرکز راه ­اندازی خواهد شد. هم اکنون نیز رایزنی ­ها جهت بازدهی سریع­تر و بهتر این دفتر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شده است

منبع: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد