واحدهای فناور صنایع فرهنگی در مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج پذیرش می شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، با توجه به همکاری مشترک ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، واحدهای فناور صنایع فرهنگی، می توانند برای حضور در مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی اقدام کنند.

شرایط پذیرش در این مرکز برخورداری از ایده نوآورانه، تناسب موضوع با محورهای صنایع فرهنگی و برخورداری از تیم حرفه ای و برنامه کاری مناسب است.

خدمات و تسهیلاتی که این مرکز به واجدین شرایط ارائه می کند استقرار و تامین تسهیلات فیزیکی، ارائه خدمات آموزش و مشاوره تخصصی، ارائه خدمات بازاریابی و حمایت مالی خواهد بود.

موسسات فرهنگی، دانشجویان، فارغ التحصیلان و صاحبان ایده و فناوری که در زمینه های رسانه های دیجیتال، بازی های رایانه ای، پویانمایی، صنایع دستی، گردشگری، سینما و کمیک استریپ (پی نمایی) فعالیت دارند می توانند برای حضور در مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی اقدام کنند.

هدف اصلی مرکز شکوفایی ایجاد کسب و کارهایی موفق و ارزشمند است که بتوانند بقا یابند. تاکنون مراکز شکوفایی و  نوآوری در نقاط مختلف دنیا توانسته اند مشاغل بسیاری ایجاد کرده و به زیرساخت های کسب و کارهای محلی کمک نمایند.

کمک به ایجاد و پیاده سازی زیست بوم پویا، پایدار و کارآمد کارآفرینی در ایران در حیطه صنایع فرهنگی، تقویت تشکل های فرهنگی و جهت دهی آن ها برای رفع نیازهای مردم جامعه با استفاده از نگرش کارآفرینانه، بستر سازی جهت پیاده سازی ایده های نو مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده، شرکت در مسابقات علمی و جشنواره ها و ارائه تسهیلات برای ادامه فعالیت و ایجاد هسته اصلی فعالیت های ارزش آفرین در حوزه فناوری های فرهنگی، از اهداف کلی و مهم مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی است.

در این مرکز، فرایند شناسایی پتانسیل کارآفرینانه بر اساس ارزیابی ها صورت می پذیرد و در نهایت بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، برنامه های آموزش عمومی و تخصصی  برگزار می شود.

مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی، درصدد است با ارائه آموزش ها و حمایت های مورد نیاز، به رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان به وسیله اشتغال زایی و پیاده سازی زیست بوم کارآمد کارآفرینی در فضای صنایع فرهنگی کشور کمک نماید. همچنین صاحبان ایده در صورتی که شرایطی مانند مرتبط بودن موضوع ایده با یکی از محورهای صنایع فرهنگی، نو بودن ایده ها، بزرگ بودن بازار هدف و امکان رشد سریع، برخورداری از تیم حرفه ای با حداقل دو نفر را داشته باشند، می توانند در این مرکز پذیرش شوند.

این مرکز  با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز – معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج فعالیت خواهد کرد.

منبع: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد