سینمای آمریکا در سال جاری ۱۰ میلیاردی شد

به گزارش فناوری فرهنگی، تا اینجای سال پرفروش‌ترین فیلم سال سینما در آمریکا انیمیشن « در جستجوی دُری» با ۴۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است. پس از انیمیشن محبوب دیزنی فیلم‌‌ «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با فروش ۴۰۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری و انیمیشن «زندگی پنهان حیوانات خانگی» با فروش ۳۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری قرار دارند. «کتاب جنگل» و «ددپول» دیگر فیلم‌های پرفروش سال گذشته سینمای آمریکا هستند.

فروش گیشه سینمای آمریکا سال ۲۰۱۵ با کمک «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»‌ در پایان به ۱۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار رسید و رکورد پرفروش‌ترین سال گیشه را به نام خود ثبت کرد. «جنگ ستارگان:‌ نیرو برمی‌خیزد»‌ در رویدادی استثنایی در ۱۴ روز پایانی سال ۲۰۱۵ تنها در آمریکا ۶۵۲ میلیون دلار فروخت.

هنوز یک ماه به پایان سال ۲۰۱۶ مانده است اما بعید به نظر می‌رسد که امسال نیز همانند سال گذشته رویدادی استثنایی روی دهد و رکورد فروش گیشه سینمای آمریکا جابه‌جا شود. البته برای فیلم‌هایی مانند «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» که از ۱۶ دسامبر در آمریکا اکران خواهد شد، فروش بسیار خوبی پیش‌بینی می‌شود.

فلیسیتی جونز، دیگو لونا، بن مندلسون و فارست ویتاکر بازیگران «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان»‌ به کارگردانی گرت ادواردز هستند. پیش فروش بلیت‌های فیلم از دوشنبه ۸ آذر آغاز می‌شود.

دیگر فیلمی که در انتهای سال ۲۰۱۶ امید بسیاری زیادی برای فروش بالای آن وجود دارد، انیمیشن «بخوان / Sing» محصول کمپانی یونیورسال است. این انیمیشن کمدی داستانی یک رقابت موسیقی میان حیواناتی است که خوانندگان سرشناسی چون کیتی پری و لیدی گاگا به جای آن‌ها آواز می‌خوانند. اکران «بخوان» از ۲۱ دسامبر در آمریکا آغاز می‌شود.

در هفته گذشته نیز انیمیشن «موانا‌»‌ به سینما آمد و به نظر می‌رسد که در پایان هفته با فروشی بیش از ۸۵ میلیون دلار افتتاحیه را به پایان برساند.

منبع:اصلاحات نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد