ابزاری برای حذف سوابق شما در اینترنت

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از نکست وب، تا به حال این کار چندان ساده نبوده، زیرا کاربران مجبور به مراجعه به انبوهی از سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی برای پاک کردن دستی سوابق فعالیت های خود بوده اند و پس از همه این تلاش ها باز هم تضمینی وجود ندارد که سابقه وبگردی های کاربران به طور کامل از فضای مجازی پاک شود.

با توجه به این نگرانی ها دو برنامه نویس سوئدی به نام های ویل دالبو و لینوس انبک، سایتی به آدرس deseat.me راه اندازی کرده اند که با چند کلیک به شما امکان می دهد کل سابقه اقداماتتان را از اینترنت حذف کنید.

کاربران ابتدا باید با استفاده از حساب خود در گوگل وارد این وب سایت شوند. سایت یاد شده از این طریق به بررسی و اسکن تمامی فعالیت های شما از طریق حساب کاربری یاد شده می پردازد و فهرستی از آنها همراه با لینک ساده پاکسازی ارائه می دهد.

بنابراین کاربر قادر به مشاهده نام سایت ها و شبکه های اجتماعی خواهد بود که در آنها فعال بوده و در صورت تمایل به حذف سابقه اقداماتش می تواند بر روی لینک حذفی که در برابر نامش قرار دارد کلیک کند یا گزینه باقی ماندن سوابق آن سایت یا شبکه اجتماعی را انتخاب کند.

در صورتی که کاربر فعالیت های گسترده ای در دهها سایت و خدمات تحت وب داشته باشد و بخواهد سابقه تمامی این فعالیت ها را حذف کند این کار ممکن است تا حدود یک ساعت نیز به طول بینجامد. بنابراین اگر دوست دارید به طور کامل با دنیای مجازی خداحافظی کنید بد نیست سری به سایت deseat.me بزنید.

منبع: ایتانالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد