فروش موفق انیمیشن “موآنا” در هفته اول اکران

به گزارش فناوری فرهنگی،جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود با اعلام صدرنشینی انیمیشن “موآنا” و اکران دو فیلم “متفقین” و “بابانوئل بد 2” منتشر شد.

این هفته از سینمای هالیوود با افتتاح انیمیشن “موآنا” با صداپیشگی “دواین جانسون”، همچنین اکران دو فیلم “متفقین” به کارگردانی “رابرت زمیکس” و فیلم “بابانوئل بد 2” ساخته “مارک واترز” همراه بود.

از نکات برجسته این هفته از سینمای هالیوود می توان به سقوط دوبار فیلم “ستیغ اره ای” به کارگردانی “مل گیبسون” اشاره کرد. همچنین فیلم های “برای اون خون بریز”، “حسابدار” و “حبس کردن” این هفته با افت شدید در فروش جدول باکس آفیس را ترک کردند.

فروش موفق انیمیشن

موآنا

این کمدی و موزیکال و فانتزی به کارگردانی “ران کلمنتس” و “جان ماسکر” داستان دختر دریانوردی است که در سفرهای دریایی به سر می برد. وی به یکباره قصد سفر به سرزمین های دور را کرده و در همین راستا با قهرمانی به نام “موانا” آشنا می شود.

“دواین جانسون” ثروتمندترین بازیگر سینمای هالیوود و جهان نقش اصلی این انیمیشن را بازی و صداپیشگی می کند.

علاوه بر جانسون، “آلن تودیک”، “نیکول اسچینزر” و “جاسمین کلمنت” در این فیلم به ایفای نقش و صداپیشگی می پردازند.

ران کلمنتس پیش از تولید این انیمیشن، کارتون های فراوانی را تولید کرده که موفق ترین آنها انیمیشن علاالدین بود که در ایران نیز به نمایش در آمد و از روی آن بازی های فراوانی هم ساخته شد.

این فیلم در اولین هفته از اکران موفق خود توانست به فروشی معادل 55.5 تومان دست یافته و بالاتر از فیلم پرفروش “جانوران عجیب و زیستگاه آنها” در صدر جدول بایستد.

فروش موفق انیمیشن

جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها

«جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها» هفته دوم از اکران خود را نیز با فروشی چشمگیر به پایان برد. این فیلم در این هفته 45.1 میلیون دلار فروخت و با این وجود با توجه به اکران افتتاحیه انیمیشن موانا در جایگاه دوم ایستاد.

سال 1926 میلادی، جانورشناس و جادوگر کنجکاو با چمدانی پر از موجودات عجیب و غریب وارد نیویورک می شود که به سرعت از چمدان او فرار می کنند. فیلم فانتزی «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها» براساس کتاب جوان جو رولینگ، نویسنده بریتانیایی، اولین بخش از یک مجموعه پنج قسمتی است که داستان آن هفتاد سال پیش از ماجراهای هری پاتر روی می دهد.

ادی ردمین، بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر در فیلم «نظریه همه چیز» نقش نیوت اسکمندر، این جانورشناس را ایفا می کند.

“جی کی رولینگ” سرشناس ترین فیلمنامه نویس فانتزی جهان و خالق شخصیت مشهور “هری پاتر” نگارش هر سه نسخه این فیلم را بر عهده دارد و به گفته خود تا نسخه پنجم این فیلمنامه را به نگارش در خواهد آورد.

ادی ردمین، کاترین واترستون، آلیسون سودول، دن فوگلر، کالین فارل، سامانتا مورتون، ازرا میلر، کارمن اجوجو، فیث وود-بلگارو، جان ویت و ران پرلمن در نسخه اول این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فروش موفق انیمیشن

دکتر استرنج

فیلم «دکتر استرنج» داستان جراح موفق و پردرآمدی به نام استفان استرنج را روایت می کند که تسلط و موفقیت حرفه ای او را مغرور کرده است. دکتر استفان استرنج که در پی سانحه رانندگی دستانش را از دست می دهد در نهایت در می یابد اسرار باستانی و متافیزیک و همچنین حضور در دنیای واقعی و ماورا آن راه نجات او از این تراژدی است.

فیلم بر اساس داستان «دکتر استرنج» کتاب های مصور مارول یا «مارول کمیکس» ساخته شده است.

فیلم «دکتر استرنج» (Doctor Strange) از بازی تیلدا سوینتون، چی وتل اجیوفور، مدس میکلسون و ریچل مک آدامز بهره می برد.

این فیلم نوشته و ساخته اسکات دریکسون، کارگردان ۴۹ ساله آمریکایی هفته سوم فروش خود را با  13.4 میلیون دلار پشت سر گذاشته است.

فروش موفق انیمیشن

متفقین

“متفقین” آخرین ساخته رمانتیک “رابرت زمیکس” با بازی “برد پیت” و “مارین کوتیلارد” نخستین هفته اکران خود در امریکای شمالی را با فروشی معادل 13 میلیون دلار به پایان رساند، فروشی که کمتر از پیش بینی های صورت گرفته بود.

“متفقین” داستان افسر مخفی اطلاعات انگلیس “مکس واتان” است که در افریقای جنوبی با یکی از نیروهای مقاومت فرانسه “ماریان” برخورد می کند. این برخورد در حین یکی از خطرناک ترین عملیات ها و پشت خط مقدم جنگ اتفاق می افتد. رابطه ماکس با ماریان باعث می شود وی با فشار زیادی از سوی بالادستی های خود در لندن مواجه شود.

در فیلم “متفقین” علاوه بر برد پیت و مارین کوتیلارد، بازیگرانی همچون لیزی کاپلان، ماتیو گوود، آگوست دیهل و شارلوت هریس به ایفای نقش می پردازند.

رابرت زمیکس کارگردان این فیلم، با فیلم های جدا افتاده، فارست گامپ و سفر به آینده موفقیت های عمده ای را در بخش فروش به دست آورده است و توانسته اسکار بهترین کارگردانی را نیز برای فارست گامپ از آن خود کند.

فروش موفق انیمیشن

ورود

“ورود” که سومین هفته از اکران خود را پشت سر می گذارد از جایگاه هفته گذاشته خود دفاع کرده و با 11.3 میلیون دلار فروش رتبه پنجم خود را حفظ نمود.

این فیلم به نویسندگی “اریک هایسرر” است که بر اساس اقتباسی از داستان کوتاه «داستان زندگی تو» به قلم تد چیانگ نوشته شده است.

“ایمی آدامز” ، “جرمی رنر “، “فارست ویتاکر ” و  “مایکل استلبرگ” در فیلم “ورود” به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم‌برداری این فیلم از 7 ژوئن 2015 در مونترآل، کبک آغاز شد و نخستین نمایش آن در 1 سپتامبر 2016 در طی جشنواره فیلم ونیز استقبال خوبی را به همراه داشت. مدت زمان “ورود” 116 ” دقیقه بوده و برای ساخت این اثر 50 میلیون دلار هزینه شده است.

فروش موفق انیمیشن

فیلم های “غول ها” با 10.3 میلیون دلار “همیشه کریسمس” با 7.6 میلیون دلار، “بابانوئل بد 2” با  6.1 میلیون دلار، “ستیغ اره ای” با 5.5 میلیون دلار، “در آستانه 17 سالگی” با 3 میلیون دلار در رتبه های ششم تا دهم جدول فروش سینمای هالیوود قرار گرفته اند.

منبع:جمهوریت

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد