انیمیشن ژاپنی نام تو، گیشه سینماهای چین را هم فتح کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از هنر و تجربه؛ «نام تو» به‌واسطه‌ اکران گسترده‌اش به فروشی نزدیک به 11 میلیون دلار دست یافت و 2 میلیون و 770 هزار تماشاگر را به سالن‌های سینما کشاند. این انیمیشن ژاپنی که حکایتی مدرن است به خواب پسر و دختری نوجوان می‌پردازد که جای‌شان با هم عوض می‌شود و در قالب یکدیگر قرار می‌گیرند. «نام تو» که توسط ماکوتو شینکای کارگردانی شده و پیش از این در سینماهای ژاپن هم رکوردشکنی‌های متعددی داشته است، در زمره فهرست فیلم‌هایی قرار دارد که برای نامزدی اسکار بهترین انیمیشن بلند سال مورد بررسی قرار می‌گیرند. اکران «نام تو» در ژاپن از 27 ماه اوت آغاز شد و دوازده هفته صدرنشینی پیاپی را برای آن به همراه داشت. مجموع فروش این فیلم در گیشه‌ ژاپن تا امروز 172 میلیون دلار شده است.
«جانوران خارق‌العاده…» با قرار گرفتن در جایگاه دوم و فروش به‌مراتب پایین‌تر 3 میلیون و 310 هزار دلار، پس از هشت روز به فروش کلی بیش از شصت میلیون دلار دست یافت. «خانه‌ دوشیزه پرگرین برای بچه‌های خاص» به کارگردانی تیم برتن هم با فروشی 2 میلیون و 730 هزار دلاری در روز افتتاحیه‌اش در جایگاه سوم جدول فروش سینماهای چین قرار گرفت.

منبع: آریا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد