اهداف سازمان توسعه فیلم اروپایی

به گزارش فناوری فرهنگی، سازمان بین‌المللی توسعه فیلم اروپا (EFP)، با هدف ترویج و گسترش و بازاریابی سینمای اروپا در جهان فعالیت می‌کند. این مؤسسه که مقر آن در شهر هامبورگ آلمان است، در سال 1997 با ده عضو و به‌صورت سازمانی غیرانتفاعی آغاز به کار کرد؛ و در طی این سال‌ها با پذیرفتن 34 عضو که 35 کشور اروپایی را شامل می‌گردد، از پرتغال در غرب تا گرجستان در شرق، توانسته است به سازمانی پیشرو در حوزه‌ی توسعه‌ی بین‌المللی مبدل گردد.

EFP طی 17 سال فعالیت خود، دو حوزه فعالیت را به‌منظور حمایت از فیلم اروپایی در جهان پیگیری کرده است: پیاده‌سازی رهیافت‌های اصلی در جهت ترویج فیلم در جهان؛ و نیز شبکه‌سازی و ایجاد روش‌های پایدار جهت افزایش دسترسی به بازارهای بین‌المللی.

سازمان توسعه فیلم اروپایی (EFP) از جهت مالی تحت حمایت برنامه رسانه‌ی اتحادیه اروپا و نیز سازمان‌های عضو آن می‌باشد. این سازمان که در هامبورگ مستقر است توسط نماینده دولت فدرال آلمان در حوزه فرهنگ و رسانه، وزارت فرهنگ شهر هامبورگ و بنیاد فیلم اشلیزویگ – هولشتاین هامبورگ نیز پشتیبانی می‌شود.

اما دو فعالیت عمده این نهاد در حال حاضر بدین ترتیب است:

  1. حمایت از توسعه‌ی فیلم‌های اروپایی در بازارها و فستیوال‌های فیلم بین‌المللی

    پشتیبانی فروش فیلم (FSS): طرح حمایت EFP نسبت به ترویج فیلم‌های اروپایی به خارج از این قاره و با کمک برنامه‌ی رسانه‌ی اتحادیه اروپا، در دهمین سال خود قرار دارد.

    پشتیبانی فروش فیلم (FSS) در سال 2004 شروع به کارکرد و از آن زمان تا سال 2012، این مجموعه توانسته است 1069 کمپین تبلیغاتی به جهت حمایت از 1017 فیلم مختلف اروپایی، مجموعه‌های مستند و فیلم‌های انیمیشن راه‌اندازی نماید.FSS، 45 درصد از هزینه‌های بازاریابی فیلم‌ها در فستیوال‌های بین‌المللی فیلم و بازارهای خارج از اروپا را متقبل می‌شود. به‌طور میانگین 45 درصد از فیلم‌های حمایت‌شده به جهت توزیع و انتشار به فروش می‌رسند، بیشترین خریداران این محصولات مناطق امریکای شمالی و جنوبی، آسیا، استرالیا، نیوزیلند و خاورمیانه هستند.

  2. تولید برای جشنواره کن

 

سازمان توسعه فیلم اروپایی (EFP) از سال 2000 و در طول جشنواره بین‌المللی فیلم کن، تولیدکنندگان اروپایی را حمایت نموده و مشاوره می‌دهد. در یک فرآیند بسیار گزینشی، از هر کشور یک تهیه‌کننده توسط عضو EFP برای شرکت در این ابتکار منتخب می‌گردد که این مکانیسم، توانسته است موجبات به وجود آمدن یک استاندارد قابل اعتنا برای شرکت‌کنندگان را فراهم آورد. در ادامه EFP در قالب نشست‌های متعدد پیرامون پروژه‌ها، گفتگوی‌های دو طرفه و همچنین ترویج گسترده محصولات از طریق پروفایل ها در صفحات تجارت بین‌الملل، یک محیط کاری بسیار متمرکز را شکل داده است.

هدف از این ابتکار حمایت از تولیدکنندگان اروپایی در جهت یافتن شریک برای پروژه‌های آتی، شکوفا کردن فرصت ناشی از پدید آمدن ارتباطات شبکه‌ای بین اعضای صنعت و نیز ارائه یک خط‌مشی به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های تولیدکنندگان است.

آدرس سایت این سازمان http://www.efp-online.com

منبع: فصلنامه اقتصاد خلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد