اتحادیه جهانی واقعیت مجازی بدون حضور اپل و مایکروسافت تشکیل می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از بیزینس تایمز، وظیفه اتحادیه مذکور توسعه و به اشتراک گذاری بهترین فناوری‌ها برای صنعت و تقویت تعامل میان بخش دولتی و خصوصی در سراسر جهان خواهد بود.

این گروه تلاش دارد استفاده از فناوری واقعیت مجازی را در جهان توسعه بخشد و استفاده از آن را با سرعت بیشتری ممکن کند. انجمن یادشده امیدوار است فناوری یاد شده به منبعی الهام بخش برای مشتریان، سیاست گذاران، مصرف کنندگان عادی و شرکت ها مبدل شود.

بخشی از وظایف این انجمن گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در این زمینه خواهد بود. واقعیت مجازی یا Virtual Reality که به اختصار با حروف VR نمایش داده می‌شوند عبارتند از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی. سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند.

واقعیت مجازی یک تکنولوژی و فناوری نوین است که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی رایانه‌ای اندرکنش یا تعامل داشته باشد. بیشتر محیط‌های واقعیت مجازی تجهیزاتی برای اندرکنش تصویری انسان با رایانه هستند اما گروه محدودی نیز دارای حسگرهایی صوتی یا لمسی برای تعامل با کاربر هستند.

نوع دیگری از واقعیت مجازی وجود دارد که توسط تصاویر پانورامای 360 درجه ایجاد می‌شود و در واقع واقعیتی از آنچه هستیم را برای دیگران به نمایش می‌گذارد. با فناوری واقعیت مجازی می‌توان این امکان را فراهم کرد تا افراد بتوانند از امکانات و مکان شما به خوبی دیدن کنند. واقعیت مجازی که از آن به عنوان محیط چند رسانه‌ای همه‌جانبه هم یاد می‌شود، یک محیط شبیه‌سازی کامپیوتری می‌باشد که می‌تواند حضور فیزیکی را در یک محل و در یک دنیای واقعی و یا یک دنیای مجازی شبیه‌سازی کند.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد