شبکه ملی اطلاعات محدودیت سرعت ندارد

به گزارش فناوری فرهنگی، محمود واعظی درباره  وضعیت شبکه ملی اطلاعات به خانه ملت گفت: این طرح جزو منویات مقام معظم رهبری است که فاز اول این  شبکه در  هفته دولت  به بهره برداری رسید و از همین رو با  بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات  ما شاهد  تحولات  چشمگیری در زمینه های سرعت ،کیفیت و تعرفه پایین بوده ایم.

وی با بیان اینکه  شبکه ملی اطلاعات بیش  از  14 سال است که در کشور  مطرح  است،گفت:  تمام دولت ها و وزرای ارتباطات، به دنبال اجرایی شدن شبکه  ملی اطلاعات بودند و این در حالی است که بنده  نیز  این موضوع  را در  اولویت  های برنامه کاری خود قرار دادم  و خوشبختانه  امسال  توانسته ایم در  هفته دولت  فاز  اول این  شبکه را به بهره برداری  برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در  پایان، یادآورشد:  شبکه ملی اطلاعات  منجر به ایجاد اشتغال می شود و بطورکلی این شبکه نیازمندی  مردم را در داخل کشور  به نحو کارآمدی دربرمی گیرد.

بر اساس این گزارش طرح شبکه ملی اینترنت در کشور ما از اواخر سال 1384 مطرح شد ومهمترین دلیل پیاده سازی این شبکه درآن سال کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد.در سال 1385 قرار شد پرو‍‍ژه اینترنت ملی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام شود.در سال 1386 نیز همین موضوع تکرار شد واین بار برنامه های عملیاتی راه اندازی وبهره برداری اینترنت ملی در سال های 1386 تا 1388 در هیات وزیران تصویب شد.اما شبکه ملی اینترنت در سال 1389 با نام جدید شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی تر مطرح شد به طوری که کلیات موضوع در ماده 46 برنامه پنجم توسعه مطرح شد.

شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم که قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه کامل شود در سالروز روز جهانی ارتباطات و چهارمین جشنواره فاوا مورد توجه دبیر کل اتحادیه جهانی قرار گرفت و واعظی وزیر ارتباطات همواره بر این تاکید داشت که می توان امکان ارائه سرویس را در این شبکه در زمان پیش بینی شده فراهم کند.

همچنین در سال 93 با پیشرفت شبکه ملی اطلاعات وآماده سازی زیر ساخت های راه اندازی این شبکه، توسعه در پهنای باند وارتقای نسل های تلفن همراه نیز انجام شد و افزایش پهنای باند قبل از راه اندازی این شبکه مورد انتقاد برخی مسئولین قرار گرفت اما محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات همواره براین تاکید داشت که نمی توان جلوی پیشرفت را گرفت.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد