حمایت از تبادلات شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور درحوزه فناوری‌های فرهنگی

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در نخستین نشست سالیانه ایران و کره جنوبی در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی که با حضور تیون یونگ، معاون وزیر فرهنگ ورزش و گردشگری کره جنوبی و جمعی از مسؤولان دو کشور برگزار شد، با بیان اینکه بعد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی با کشور کره جنوبی روابط علمی و فناوری دو کشور با روند خوبی در حال اجرا است، اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مباحث مهمی است که در این دولت مورد توجه جدی است و خوشبختانه در ایران توانایی‌ها و زیرساخت‌های خوبی همچون بیش از 30 میلیون نیروی جوان و افراد تحصیلکرده برای این موضوع وجود دارد. با توجه به این نکته روند وابستگی کشور به نفت نیز کاهش یافته به گونه‌ای که میزان وابستگی به نفت در سال‌های اخیر به حدود 20 درصد رسیده است و این افتخاری برای کشوری همچون ایران با فرهنگ غنی است.

رییس بنیاد ملی نخبگان ایران درباره همکاری‌های علمی با کره جنوبی خاطرنشان کرد: ایران و کره جنوبی مشابهات فرهنگی زیادی دارند و هر دو کشور دارای تاریخی قدیمی و کهن هستند، در حوزه فناوری‌های فرهنگی نیز ایران می‌تواند از تجربیات کره جنوبی بهره برد؛ زیرا ایران کشوری جوان در این حوزه است، البته سایر کشورها نیز در این حوزه جوان هستند؛ اما کره جنوبی کشوری است که در این حوزه به خوبی فعالیت کرده است.

ستاری با بیان اینکه در حال توسعه روابط علمی و فناوری با کره جنوبی در حوزه فناوری‌های فرهنگی هستیم، اظهار کرد: در این راستا همکاری‌هایمان را در حوزه دانشگاهی گسترش دادیم و دانشگاه خواجه نصیر با حمایت معاونت علمی تفاهم‌نامه‌ای را به منظور تبادل دانشجو و استاد با دانشگاهی کره‌ای منعقد کرده است. همچنین معاونت علمی آمادگی اعطای بورس و حمایت از تبادلات بین شرکت‌های دانش‌بنیان دراین حوزه را دارد و از قراردادهای بین شرکت‌های دانش‌بنیان بین دو کشور حمایت کامل می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی به عنوان بخشی از دولت با ایجاد زیرساخت‌های لازم تبادلات در این زمینه را تسهیل می‌کند، عنوان کرد: شناسایی شریک مناسب برای فعالیت‌ها بین دو کشور اقدام مهمی برای توسعه همکاری‌ها است که در این زمینه دولت باید یاری‌گر بخش خصوصی باشد. بنابراین برای داشتن شرکت‌های فعال در حوزه جهانی باید اقدامات مذکور را انجام دهیم.

ستاری با اشاره به فعالیت شرکت‌های ایرانی و موفقیت آنها در حوزه‌های مختلف گفت: در حوزه ICT ایران بزرگترین بازار و شرکت‌های منطقه را دارا است؛ شرکت‌هایی که فروشی بیش از یک میلیارد دلار در سال دارند، همچنین سال آینده فروش بازار تجارت الکترونیکی به 80 میلیارد دلار خواهد رسید که تمام این موارد می‌تواند پایه‌ای برای توسعه بحث فناوری‌های فرهنگی در کشور باشد، بنابراین از هر گونه همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و کره‌ای در این حوزه حمایت لازم و کامل را می‌کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، تیون یون، معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی، کیم سئونگ‌ هو سفیر کره جنوبی در ایران،  علی وطنی معاون توسعه فناوری، سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و سید احمدرضا علایی طباطبایی مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از دست‌اندرکاران حوزه صنایع خلاق در نخستین نشست سالیانه ایران و کره جنوبی در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی حضور داشتند.

منبع: ایسنا

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد