اقتصاد ایران در دوره تحریمها هم «پویا» بود

به گزارش فناوری فرهنگی، سجاد نیری امروز در «نخستین نشست سالیانه ایران و کره جنوبی در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی» اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره جنوبی در اوایل سال شمسی در ایران به امضا رسید که به طور ویژه به همکاری شرکتهای ایرانی و کره‌ای در زمینه‌ فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق پرداخته است.

وی درباره دلیل حضور ایران در حوزه فناوریهای فرهنگی و صنایع خلاق خاطرنشان کرد: تنوع فرهنگی ایران با وجود فارغ‌التحصیلان زیاد به‌ویژه بانوان، یکی از عوامل جدی برای توسعه صنایع خلاق و فناوریهای فرهنگی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دلیل وجود قانونی مبنی بر حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان و صنایع خلاق و فناوریهای فرهنگی حمایت می‌کند؛ روح این قانون عبارت است از حمایت از شرکتهایی که توانسته‌اند در حوزه فناوریهای نوین فعالیت کنند.

نیری تاکید کرد: هدف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شکل‌‌دهی به اکوسیستم «زیست‌بوم» توسعه صنایع فرهنگی در کشور است.

وی یادآور شد: در دوره تحریم هم اقتصاد ایران توانست پویا باشد و در حوزه‌های شرکتهای نوپا خودش را ثابت کند. 

«نخستین نشست سالیانه ایران و کره جنوبی در حوزه صنایع خلاق و فناوری فرهنگی» با هدف همکاری دو کشور در زمینه فناوریهای فرهنگی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد