فاز تازه فروش میلیاردی در سینما

به گزارش فناوری فرهنگی، عرضه فیلم‌های جدید به بازار فیلم در سینماهای کشور با توجه به جذابیت فیلم‌هایی مانند «سلام بمبئی» که محصول مشترک ایران و هند است موجب ادامه رونقی شد که از تابستان امسال آغاز شده بود. این فیلم با وجود ستاره‌هایی مثل محمدرضا گلزار و جاذبه‌های تصویری کشور هندوستان توانسته در یک هفته فروش بیش از 2.5 میلیارد تومان را در سینماها تجربه کند. هرچند فیلم «فروشنده» به‌عنوان پدیده‌ای در سینمای امسال همچنان در صدر جدول پرفروش‌ها قرار دارد، بعد از فروش شایان توجه فیلم «سلام بمبئی»، فیلم «لاک قرمز» به نسبت زمان نمایش 8 روزه خود از امیدهای پولساز سینما در این برهه محسوب می‌شود.

«سلام بمبئی» فیلم جنجالی و پر سروصدای این روزها به کارگردانی قربان محمدپور که اولین فیلم سینمایی مشترک بین ایران و هند است، 72 سالن سینمایی برای نمایش خود در اختیار دارد.«سلام بمبئی» ملودرامی عاشقانه است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. در این فیلم محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی محمودی، بهروز چاهل، دیا میرزا، گلشن گروور، پونام و… به ایفای نقش می‌پردازند.«مشکل گیتی» ساخته بهرام کاظمی طی مدت 16 روز و با در اختیار داشتن 22 سالن سینمایی موفق به فروش 250 میلیون تومانی شده است.«مشکل گیتی» درباره زوجی به نام ایرج و گیتی است که در آستانه فرو پاشی زندگی مشترکشان هستند، توهمی که بر اثر زندگی اینترنتی گیتی، سایه بر زندگی واقعی این دو انداخته است. در این فیلم سینمایی حمید فرخ‌‌نژاد، یکتا ناصر، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری، رویا نونهالی،امید روحانی، رامین ناصر نصیر، پانته‌آ مهدی‌نیا، فریبا نادری، حسن اسدی و علی عبادت‌طلب به ایفای نقش می‌پردازند.

«نفس» به کارگردانی نرگس آبیار طی مدت 30 روز و در اختیار داشتن 35 سالن سینمایی تاکنون موفق به فروش 930 میلیون تومانی شده است. این فیلم روایتگر قصه زندگی یک خانواده یزدی بین سال‌های 57 تا 62 است. روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم که همراه پدرشان غفور و مادربزرگشان در دهه50 خورشیدی نفس می‌کشند. دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد. در روایت تازه آبیارمهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، سیامک عبادی‌زاده، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی و جمشید هاشم‌پور به هنرنمایی می‌پردازند.«فروشنده» اصغر فرهادی طی مدت 100 روز و دراختیار داشتن 21 سالن سینمایی تاکنون 15 میلیارد و 800 میلیون تومان فروش را تجربه کرده است.

«فروشنده» روایت زندگی زن و شوهری است که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر هستند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی، عماد امامی، احترام برومند، محمد امامی، علی‌رضا روفوگران، آزاده موحد، شیرین آقاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسدالهی و بازیگر خردسال: سام ولی‌پور دراین فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. «سیانور» ساخته بهروز شعیبی در 51 روز و با 27 سالن سینمایی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته است. «سیانور» داستانی است عاشقانه که در سال 50 به تصویر کشیده شده است. در این فیلم که سید محمود رضوی آن را تهیه کرده است، مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی،حامد کمیلی، پدرام شریفی، فرزین صابونی، آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی به ایفای نقش می‌پردازند.

«خشکسالی و دروغ» نوشته محمد یعقوبی و ساخته پدرام علیزاده که هفته پایانی فروش را تجربه می‌کند، با در اختیار داشتن 21 سالن سینمایی و طی مدت 72  روز 2 میلیارد و 682 میلیون تومان فروش داشته است. داستان این فیلم روایت زندگی دو زوج است که هر کدام در زندگی خود مشکلاتی دارند، روایت خشکسالی و دروغ روایت دروغ و خیانت در زندگی این زوج‌ها است. در این فیلم محمدرضا گلزار در کنار بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مارال بنی آدم و خاطره اسدی به ایفای نقش می‌پردازند.«نیمه شب اتفاق افتاد» ساخته تینا پاکروان طی 51 روز و در اختیار داشتن 27 سالن سینمایی موفق به فروش یک میلیارد و 510 میلیون تومانی شده است. این فیلم روایتگر داستان عشق‌های نامتعارف از عروسی تا عزاست. در این فیلم حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی و … نقش‌آفرینی می‌کنند.

«متولد 65» اولین فیلم بلند سینمایی مجید توکلی به تهیه کنندگی محمد مهدی عسگرپور، طی مدت 44 روز و با 33 سالن سینمایی یک میلیارد و 80 میلیون تومان فروخت. «متولد 65» قصه دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با رویای پولدار شدن، خود را در شخصیت‌های مختلف اجتماعی جا می‌زنند و از این طریق می‌خواهند به خواسته‌های خود برسند. آنها به‌ طور اتفاقی به‌عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه می‌کنند، ولی در ادامه با حقایقی رو‌به‌رو می‌شوند. هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی، کامران ملکی، مهتاب ثروتی، لادن نازی، مجید رضایی و با حضور افتخاری آنا نعمتی بازیگران فیلم متولد 65 هستند.«یتیم‌خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی در 44 روز و با 20 سالن سینمایی موفق به فروش 920 میلیون تومانی شده است. داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می‌گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل‌آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در ژانر تاریخی سیاسی با زمانی بالغ بر 120 دقیقه ساخته شده است. «لاک قرمز» ساخته سیدجمال سیدحاتمی نیز با در اختیار داشتن 21 سالن سینمایی و طی مدت 8 روز اکران تاکنون موفق به فروش 125 میلیون تومانی شده است. «لاک قرمز» داستانی اجتماعی و خانوادگی را روایت می‌کند. پانته‌‌‌آپناهی‌ها، بهنام تشکر، پردیس احمدیه، مسعود کرامتی، رسول نقوی بازیگران آخرین ساخته سیدحاتمی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده دخترک تازه به ناخن‌هایش لاک زده بود که روزگار صورتش را نقاشی کرد.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد