دکتر خوانساری : نقش رایانش ابری در حوزه فناوری اطلاعات کلیدی است

به گزارش فناوری فرهنگی،دکتر خوانساری با اشاره به فضا سازی مناست در کشور در زمینه رایانش ابری افزود: نقش دولت در این بخش فضاسازی برای حضور فعال مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهی است و امیدواریم دستاورد این سه سال ارایه توصیه های تخصصی کاربردی از سوی فعالان به دولت باشد.
وی از پیش بینی رشد سه برابری بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور خبر داد و گفت: در این میان رشد بازار ارتباطات دو برابر پیش بینی می شود و در حوزه فناوری اطلاعات هم پیش بینی رشد 7 برابری شده و انتظار می رود در پایان برنامه به 42 هزار میلیارد تومان برسد که در این راستا، نقش رایانش ابری با توجه به این که در تمام فناوری های دیگر از جمله بیگ دیتا، نسل 5 و اینترنت اشیا تاثیرگذار است، کلیدی می باشد.
رییس پژوهشگاه ارتباطات تصریح کرد: اگر در حوزه فناوری اطلاعات از جمله حوزه های نوظهور اینترنت اشیا، بیگ دیتا، نسل 5 و رایانش ابری فضا ایجاد نکنیم در آینده باید در زمین دیگران بازی کرد که مطلوب نیست.
دکتر خوانساری با تاکید بر این که داده های هر کشور مرزهای مجازی آن به شمار می روند خاطر نشان ساخت: تولید داده توسط مردم صورت می گیرد و مهم است این سرمایه ها در کجا ذخیره و نگهداری شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر به منظور اجتناب از ذخیره داده ها در فضای ابری بیرون از کشور باید به رگولاتوری در این حوزه توجه نماییم.
دکتر خوانساری با بیان این که در برنامه ششم توسعه تمام فناوری های نوظهور ذکر شده و باید نسبت به سرمایه گذاری نسبت به آنها اقدام کرد، گفت: سرعت قانونگذاری در کشور متناسب با سرعت رشد فناوری نیست و این گردهمایی ها می تواند به نهادهای تصمیم ساز کمک کند کاری که در پژوهشگاه به سفارش سازمان تنظیم مقررات در حال انجام است.
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین با تاکید بر نقش منابع انسانی، اظهار داشت: شاهد شکل گیری هسته های فعال کوچکی در زمینه های فناوری های نوین در سراسر کشور هستیم همچنین در دانشگاه ها حرکت های خوبی شروع شده، که اگر به نحو مقتضی با هم ارتباط یابند امکان هم افزایی فراهم می شود.
دکتر خوانساری در ادامه بر عزم مجموعه جهت رفع مشکلات کسب و کارهای مبتنی بر ابر خبر داد و گفت: مشکلات را می توان از طریق کانالهای ارتباطی یا قانونگذاری یا ارایه تسهیلات برطرف کرد.
به گفته وی، ایجاد انگیزه در جهت سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار پایدار در این حوزه می تواند خروجی این نشست بوده و فرصت مغتنمی برای توسعه دانش و تعامل نزدیک بین فعالان این عرصه فراهم کند.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد