فروش میلیاردی محصولات دانش‌بنیان در الکامپ

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر مجید متقی‌طلب در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار با تاکید بر اینکه تحقق اهداف فن‌بازار مستلزم برقراری ارتباط نزدیک میان مراکز پژوهشی و دستگاه‌های تولیدی و اجرایی است، افزود: این دوره از نمایشگاه با حضور 271 شرکت‌کننده از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و بخش خصوصی برگزار شد.

به گفته وی، در این دوره از نمایشگاه 34 پارک علم و فناوری، 34 واحد دانشگاه آزاد، 19 پژوهشگاه، 11 شرکت خارجی، 78 دانشگاه دولتی و 29 کارگزار فناوری حضور داشته‌اند.

متقی‌طلب با اشاره به راه‌اندازی سامانه ایران‌هایتک برای ثبت فناوری‌ها خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه سه هزار و 536 فناوری از طریق این سامانه به ثبت رسیده‌اند و در مقابل بیش از 2 هزار فناوری که در این نمایشگاه عرضه شده است، در این سامانه به ثبت نرسیده است.

دبیر فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: 1644 فناوری دارای رتبه سطح آمادگی فناوری است.

وی از انعقاد 31 تفاهم‌نامه در مراسم اختتامیه هفته پژوهش خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه‌ها میان پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، پژوهشگاه‌ها با بخش خصوصی به امضا می‌رسد.

متقی‌طلب تاکید کرد: براساس اعلام 24 دانشگاه و پارک علم و فناوری از دی‌ماه سال 94 تا آذر 95، 218 میلیارد تومان معادل 100 هزار دلار معامله فناوری صورت گرفته است.

دبیر فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: علاوه بر امضای 31 تفاهم‌نامه، 8 تفاهم‌نامه داخلی و خارجی میان مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی و تولیدی در روزهای برگزاری نمایشگاه به امضا رسیده است.

وی با اشاره به جزئیات امضای 31 تفاهم‌نامه توضیح داد: 21 قرارداد در زمینه فروش و تولید محصولات فناوری با مبلغ بالغ بر 51 هزار و 200 میلیارد تومان، 5 قرارداد انتقال فناوری با حجم 2840 میلیارد تومان و 5 تفاهم‌نامه در زمینه پیمان مشارکت به مبلغ 22 هزار و 700 میلیارد تومان به امضا رسیده است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد