18 میلیون مخاطب در هشت ماه به سینماها رفتند

به گزارش فناوری فرهنگی،سمینار سالانه مدیران بهمن سبز روزهای 15، 16 و 17 آذرماه در مشهد مقدس برگزار شد. در این سمینار سه‌روزه محمد حمزه‌زاده قائم مقام رئیس حوزه هنری و مدیر عامل موسسه سوره سینمای مهر، سیدجواد رفائی مدیر حوزه هنری خراسان رضوی، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز، سهیل جهان بیگلری رئیس هیات مدیره بهمن سبز و مدیران ستادی و مدیران امور سینمایی استان‌ها حضور داشتند.

حمزه‌زاده: بخشی از برنامه‌ریزی‌ها محقق شده است

محمد حمزه‌زاده؛ قائم مقام رئیس حوزه هنری گفت: سال گذشته در چنین روزهایی مهمان دوستان در اصفهان بودیم، صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم که خوشبختانه بخشی از آن محقق شده است. افزایش مخاطب و فروش فیلم‌ها، ارتقای کیفیت نمایش و ارائه خدمات به مشتریان نشان می‌دهد که سیستم هوشیار و پویا کار می‌کند. حوزه هنری یکی از مهم‌ترین حلقه‌های پخش و نمایش در ایران است و با کوشش‌های شما این تاثیرگذاری بیشتر خواهد شد.

سرمایه‌گذاران در هر بخشی هزینه نمی‌کنند

وی ادامه داد: هر فیلمی که اکران‌شده و فروش می‌کند برای ما؛ تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار پیامی دارد. سرمایه‌گذاران در هر بخشی سرمایه‌شان را هزینه نمی‌کنند و به‌دنبال آثاری هستند که از آن‌ها استقبال شود اما بسیاری از فیلم‌های تولید شده در ایران کف مطالبات ما از خواسته‌های فرهنگی است. بعضی از این آثار قابل اعتنا و‌سازنده نیستند و در بهترین حالت بعد سرگرم‌کنندگی دارند.

باید قهرکرده‌ها را به سینما بیاوریم

مدیر عامل موسسه سینمایی سوره مهر افزود: ما در حوزه هنری طبق قواعد و اصول و وظایفی که داریم آثاری که سالم هستند اکران کرده‌ایم اما قشری از جامعه هستند که کمتر به سینما می‌روند یا اصلا به سینما نمی‌روند چون تولیدات سینمای ایران با سلیقه و اعتقاد این گروه همخوانی ندارد. باید یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایمان این باشد که این گروه را که به آرمان‌های انقلاب وفادار بوده، تقید مذهبی بیشتری دارند و معمولا با سینما قهر هستند به سینماهایمان بیاوریم.

مسیر تولید فیلم‌ها تغییر می‌کند

حمزه‌زاده در ادامه گفت: فعلا و در گام اول شاید تعداد این تماشاگران اندک باشند اما به‌مرور بیشتر خواهند شد. مطمئنا با حضور این قشر، فروش فیلم‌ها جا‌به‌جا خواهد شد و تغییر میزان استقبال از فیلم‌ها، مسیر تولید فیلم‌ها را عوض خواهد کرد.

حوزه هنری حامی نهاد خانواده است

وی ادامه داد: خانواده در همه جای دنیا، حرمت و اعتبار دارد و این حرمت و اهمیت مخصوص ایران نیست. حوزه هنری نهاد خانواده را محترم می‌شمارد و می‌کوشد در تولید و نمایش و در بخش سینماداری حامی این نهاد باشد.

کاظمی: شش‌هزاروسیصد صندلی سینما بازسازی شده است

محمود کاظمی؛ مدیر عامل موسسه بهمن سبز هم در این جلسه گفت: سه سال است در کنار هم هستیم. شعارمان این بوده که اجازه ندهیم چراغ سینمایی خاموش شود، خوشبختانه این اتفاق افتاده است. در این سه سال؛ یعنی از سال 92 تا امروز 21 سالن نمایش و 14 سینما با بیش از شش‌هزاروسیصد صندلی بازسازی شده است.

18 میلیون مخاطب در هشت ماه

او در بخش دیگری از این مراسم آمار فروش سینماهای حوزه هنری را اعلام کرد و گفت: بهمن سبز امسال 14 سالن و 9 سینما با ظرفیت بیش از چهارهزار صندلی را بازسازی کرده است. سینماهای کشور در هشت ماه امسال 18 میلیون نفر مخاطب داشته‌اند و از این تعداد، پنج میلیون و سیصد هزار نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیده‌اند.

سینماها باید با معماری ایرانی-‌اسلامی ساخته شوند

در بخش دیگری از این سمینار رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، سیدجواد رفائی گفت: در جلساتی که با محسن مومنی‌شریف؛ رئیس محترم حوزه هنری داشتیم، در این باره بحث شد که سینماهای حوزه هنری باید از نظر ساختار متاثر از معماری اسلامی و ایرانی باشند. به کمک تعدادی از استادان دانشگاه، جامعه‌شناسان و پژوهشگران، تحقیقی روی معماری اسلامی و ایرانی انجام شده که قصد داریم این الگو را مورد توجه قرار دهیم. سینماهای حوزه هنری باید میزبان متدینین جامعه باشند. باید فضایی ایجاد شود که این گروه به‌راحتی در این سینماها فیلم ببینند. توجه به نیازهای این قشر که معمولا کمتر به سینما می‌روند، به روند تولید آثار ارزشی و سیر فعالیت کارگردان‌های سینمای ارزشی سرعت می‌دهد.

تجلیل از مدیران سینمایی خراسان و اصفهان

در پایان این مراسم از حسن کریمی؛ مدیر امور سینمایی خراسان رضوی، مصطفی حسینی؛ مدیر امور سینمایی استان اصفهان و مهدی تجویدی؛ مدیر سینما آفریقای مشهد تجلیل شد. رونمایی از لوگوی جدید موسسه بهمن سبز یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود.

منبع:صبا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد