رشته «بازی‌های رایانه‌ای» راه اندازی می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی،هوشنگ طالبی، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در ادامه سیاست خود در زمینه توسعه بسترهای آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و افزایش ظرفیت تولید محتوای دیجیتال در فلات مرکزی ایران، رشته بازی‌های رایانه‌ای را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد راه اندازی می‌کند.

وی افزود: هدف رشته بازی‌های رایانه‌ای در مقطع کارشناسی تربیت نیروی متخصص در زمینه توسعه بازی‌های جدید PC و موبایل است و هدف از راه اندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد توسعه مطالعات و پژوهش‌ها در زمینه تحلیل بازی‌های رایانه‌ای و تقویت زیر ساخت‌های تولید بازی‌های آموزشی و درمانی است.
رییس دانشگاه اصفهان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان مجموعه‌ای غنی از گروه‌های آموزشی مرتبط با تولید بازی‌های رایانه‌ای مانند مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، روانشناسی، ذجامعه شناسی، ذعلوم تربیتی، ذمدیریت و اقتصاد است و همچنین تعامل خوبی با دانشگاه هنر اصفهان دارد.
طالبی خاطر نشان کرد: بعد از دو سال تحقیقات گسترده و تعامل با نهادهای مختلف، در سال ۱۳۹۴ اولین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها و رویدادهای جانبی آن در دانشگاه اصفهان برگزار و با استقبال بسیار خوب مخاطبان و پژوهشگران مواجه شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان، وی افزود: فقدان پژوهش‌های ساخت یافته در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و نیز کمبود متخصصان تولید بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا با راه اندازی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر خانه دائم کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در زمینه تربیت متخصصان و نیز سازمان دهی پژوهش‌های پراکنده حوزه بازی‌های رایانه‌ای گامی رو به جلو بردارد.
رییس دانشگاه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت نهادهای بالا دستی از مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای و نیز با راه اندازی رشته بازی‌های رایانه‌ای در مقاطع مختلف، دانشکده بازی‌های رایانه‌ای به زودی در دانشگاه اصفهان راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد