برگزاری سه رویداد بزرگ تولید فناوری‌های نرم و محتوای دیجیتال در کرج

به گزارش فناوری فرهنگی، سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده میان ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی، شهرداری کرج و شرکت دانش بنیان آینده پژوهان، مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج در راستای شناسایی تیم ها و شرکت های توانمند حوزه فناوری های فرهنگی، هدایت این تیم ها، آموزش و کمک به فرایند تولید محصولات دانش بنیان در سطح استان البرز راه اندازی شده است.

سجادی نیری بیان کرد: با توجه به نقشی که فناوری های نرم میتوانند در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع ایفا کنند و با عنایت به جایگاه استان البرز بعنوان استانی دانش محور، تلاش داشته ایم تا از ظرفیت های این استان در راستای توسعه کارآفرینی دانش بنیان استفاده کنیم و راه اندازی مرکز شکوفایی و برگزاری رویدادهای مختلف در این استان، از جمله فعالیت های ما در این استان بوده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت فناوری های فرهنگی در اقتصاد مقاومتی گفت: محصولات فرهنگی کارآمد دارای 2 بخش اساسی شامل محتوای فرهنگی مناسب و بستر فناوری پیشرفته هستند که حصول پیشرفت قابل قبول در این عرصه نیازمند تلاش هماهنگ در هر 2 بخش اساسی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ادامه داد: تولید فناوری های دیجیتال در کشور به اعتراف همه نخبگان امری بسیار مهم و حیاتی می به شمار می رود، لذا تلاش شده است تا تولید محتوای دیجیتال و ایجاد شرکت هایی توانمند و فناور در این حوزه در دستور کار مرکز شکوفایی قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا نخستین رویداد بزرگ استان، برگزاری ماراتن جشنواره تولید محتوای دیجیتال با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کرج، شهرداری و سایر دستگاه های استان بود.

سجادی نیری ترویج و فرهنگ‌سازی برای تولید محتوای دیجیتال، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه‌ی تولید محتوا و بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال را مبتنی بر تولید محتوا، تقویت خط و زبان فارسی در محیط دیجیتال و پرورش خلاقیت در حوزه محتوای دیجیتال دانست.

سجادی نیری همچنین گفت: حل مسئله به شیوه‌های گوناگون در فرآیندی خلاقانه، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این ماراتن به آن پرداخته شد. لذا این ماراتن فرصتی فراهم کرد تا تیم های شرکت کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و هنری نسبت به تولید محتوا با موضوعات کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ و جامعه و سبک زندگی سالم که در قالب محورهای الگوریتم نویسی، سناریو نویسی و در حوزه های بازی رایانه ای، نرم افزار تلفن همراه و وب سایت انجام می شود اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش رویدادهای کارآفرینی در شناسایی استعدادها گفت: در دو ماه آینده دو رویداد بزرگ در کرج برگزار میشود. نخستین رویداد ماراتن تولید فناوریهای فرهنگی با همکاری دانشگاه خوارزمی البرز و دومین رویداد، ماراتن تولید محتوای دیجیتال سبک زندگی اسلامی- ایرانی با همکاری مدیریت حوزه های علمیه استان البرز، شهرداری کرج و دانشگاه های استان است که امیدواریم بتوانیم تیم های قدرتمندی را شناسایی کنیم.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی این تیم ها در فرایندهای مرکز شکوفایی شرکت خواهند کرد تا بتوانند در آینده ای نزدیک محصولات ارزشمند و دانش بنیان را تحویل کشور دهند.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد