سال گذشته مایکروسافت خلاق بود؛ نه اپل

به گزارش فناوری فرهنگی، فیلم معرفی Microsoft Studio، محصول شرکت مایکروسافت در یوتیوب بیش از 10 میلیون بازدید داشت. این رقم برای فیلم تبلیغاتی یک کامپیوتر پیشرفته و فوق‌العاده دستاورد بزرگی بود. این در حالی است که فیلم تبلیغاتی کامپیوتر اپل که امسال معرفی شد مک‌بوک پرو فقط یک میلیون بازدید داشته است. سرفیس استودیو در این فیلم بسیار قدرتمند معرفی شده به‌طوری که نشان می‌دهد این محصول نه تنها یک کامپیوتر متفاوت، بلکه کامپیوتر نسل آینده است. قابلیتSurface Dial  خود به تنهایی یک شیوه مبتکرانه برای برقراری یک ارتباط کارآمد با یک کامپیوتر است وارتباط کاربر با کامپیوتر را وارد مسیر جدیدی کرده است.

مایکروسافت این کامپیوتر جدید را برای کاربران خاصی عرضه کرده است. با قابلیت‌هایی همچون ارائه هدست‌های واقعیت مجازی و استفاده از کاربردی‌ترین سیستم عامل موجود این دستگاه به وسیله‌ای متفاوت تبدیل شده است. مایکروسافت سال‌ها پیش طرح مفهومی این نوع از کامپیوترهای نسل آینده را معرفی کرده بود و حالا با عرضه سرفیس استودیو ثابت کرد که این ایده فقط یک رویا باقی نمانده است. سرفیس استودیو مانند سرفیس پرو و سرفیس بوک ثابت کرد که شرکت مایکروسافت، مرد عمل است نه حرف. این شرکت نه تنها در رقابت با دیگر شرکت‌های این عرصه است، بلکه تلاش می‌کند تا تسلط خود را از حالا روی بازار تکنولوژی در آینده ثابت کند. شرکت مایکروسافت با معرفی Microsoft Azure در زمینه پلت فرم رایانش ابری و با معرفی Microsoft Dynamics در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری نیز فعالیت کرده است. با عرضه Office 365 نیز در زمینه تجارت و تولید نرم‌افزارهای بهره‌وری مصرف‌کننده نیز سرآمد بازار شده است. شرکت مایکروسافت با معرفی پلت فرم‌های موفق ارتباطی مانند Skype، OneDrive، Groove Music و … نیز در زمینه محصولات مدیا حرف اول را می‌زند. علاوه بر همه موارد ذکر شده مایکروسافت یکی از فعال‌ترین تولیدکننده‌های کنسول بازی و بازی‌های رایانه‌ای نیز هست. البته باید خاطرنشان کرد که تمام پروژه‌های ذکر شده موفق نبوده‌اند. مثلا کنسول بازی Xbox یکی از این نمونه‌ها است.Xbox One به دلیل قیمت بالا و همین طور وجود اجباری Kinect انتقادهای زیادی را برانگیخت.

در سالگرد تولید ویندوز، ویندوز 10 معرفی شد. این سیستم‌عامل تقریبا با تمام دستگاه‌ها سازگار است مثلا دسکتاپ‌ها، نوت بوک‌ها، تبلت‌ها، ابزارهای شامل اینترنت اشیا،Xbox One، Surface Hub  و هولولنز. مایکروسافت در حقیقت در مسیر تبدیل همه ابزارها به یک کامپیوتر قدم برمی‌دارد. کامپیوتری که دیگر محدود به قرار گرفتن روی میز نیست و کاربر می‌تواند هرکجا و هر زمان از آن استفاده کند. بیشتر استراتژی مایکروسافت در سال 2016 حول مدیریت مشتریان و تجارت گشت. این شرکت با خریداری شبکه LinkdIn با قیمت 26.2 میلیارد دلار، در حقیقت تلاش کرد تا به پایگاه داده‌ای جامعی از کارمندان شرکت‌های بزرگ دسترسی پیدا کند و با اتصال این شرکت‌ها به محصولاتی مانند 365 و Dynamics، جای پای خود را در دنیای تجارت بیش از پیش محکم کند. با وجود اینکه در سال 2016 بسیاری از شرکت‌ها در حوزه تکنولوژی خوش درخشیدند، اما هیچ کدام به میزان مایکروسافت چنین جامع به تمام زوایای این حوزه نپرداختند، ارائه سرویس‌های متنوع و تحقیقات و ابتکارات فراوان از دیگر ویژگی‌های بارز این شرکت در سالی که گذشت، بوده است

منبع: دنیای اقتصاد

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد